توجه به اصول و قواعد امر به معروف و نهی از منکر موجب تأثیر بیشتر این فریضه الهی می شود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

پایگاه مردمی ارتش ::رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که در پانزدهمین همایش امر به معروف و نهی از منکر ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع مسئولان و فرماندهان کشوری و لشکری استان لرستان سخن می گفت با بیان اهمیت این فرضه الهی مهم، خواستار توجه به اصول و قواعد امر به معروف و نهی از منکر صحیج جهت ایجاد تأثیر بیشتر بر مخاطبین شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که در پانزدهمین همایش امر به معروف و نهی از منکر ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع مسئولان و فرماندهان کشوری و لشکری استان لرستان سخن می گفت با بیان اهمیت این فرضه الهی مهم، خواستار توجه به اصول و قواعد امر به معروف و نهی از منکر صحیج جهت ایجاد تأثیر بیشتر بر مخاطبین شد.  

 به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از   روابط عمومی ارتش، آل هاشم در ادامه عوامل موفقیت آمران به معروف و ناهیان از منکر را برشمرد و گفت: در امر به معروف و نهی از منکر باید به پیشگیری بیش از درمان اهمیت داده شود. نگذاریم منکری به وجود بیاید و بعد با آن مقابله کنیم. دیگر اینکه با ریشه یابی، زمینه ایجاد منکر را از بین ببریم. برای جلوگیری از منکر نیز فقط اتکایمان به اقدام مستقیم نباشد و از روش های غیر مستقیم هم بهره ببریم چه بسا روش غیر مستقیم امر به معروف و نهی از منکر اثرات بیشتری داشته باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، اخلاق حسنه و استفاده از ابزار گوناگون در برخوردهای دوستانه در مسئله امر به معروف و نهی از منکر را بسیار مهم و اثرگذار دانست و افزود: حفظ کرامت و حرمت طرف مقابل و پرهیز از سختگیری های بیجا از عوامل موفقیت در این فریضه الهی است.

او در ادامه به منکرات موجود در جامعه اشاره کرد و گفت: در مسئله امر به معروف و نهی از منکر تنها نباید به منکرات به ظاهر کوچک و عینی جامعه توجه کرد بلکه گاهی منکرات بزرگی در جامعه اتفاق می افتد که نیاز به توجه بیشتر ناهیان از منکر و آمران به معروف دارد.  

نماینده ولی فقیه در ارتش به عوامل موفقیت آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز اشاره کرد و امیدوار کردن مخاطب به رحمت خداوند، آغاز کردن امر به معروف و نهی از منکر از خود و خانواده، عمل کردن فرد آمر به معروف و ناهی از منکر به آنچه که توسط خودش در این زمینه بیان می شود، قرار گرفتن آمر به معروف و ناهی از منکر در کنار مردم نه در مقابل آنها، دین شناسی و گرفتار نفس نبودن آمر به معروف و ناهی از منکر، خیرخواهی، نیکو گفتاری، مهربانی، آشنایی با خُلق و خوی مردم، صبور بودن و کسب رضایت خداوند از امر به معروف و نهی؛ را از عوامل این موفقیت برشمرد.  

وی در ادامه به تقویت اخلاق فردی و اجتماعی توسط آمران به معروف و ناهیان از منکر اشاره کرد و آن را از ملزومات اثر بخشی بر مخاطب در این فریضه مهم الهی برشمرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در بخش دیگری از سخنانش توجه به نماز، اُنس با قرآن، اخلاص در عمل، اعتدال در امور، افزایش توکل به خداوند، تسلیم در برابر رضای خداوند، داشتن زهد و ساده زیستی، برخورداری از عزت نفس، رعایت نظم و انظباط، افزایش کار و تلاش و .... را از جمله ویژگی های برخورداری از اخلاق فردی در امر به معروف و نهی ار منکر برشمرد و حُسن معاشرت، برخورداری از رأفت و مهربانی، داشتن تواضع و فروتنی، برخورداری از عفو و گذشت، افزایش غیرت اسلامی، خدمت به مردم، حمایت از محرومان، حفظ وحدت اجتماعی و .... را نیز از ویژگی های اخلاق اجتماعی در این فریضه الهی مهم برشمرد.

 حجت الاسلام آل هاشم در پایان سخنانش با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره "تذکر زبانی" که معظم له آن را وظیفه همگان دانسته اند، خواستار توجه بیشتر به این فرمایش رهبر معظم انقلاب شد.             

شایان ذکر است این همایش با حضور حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین بهرامی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، آیت الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه خرم آباد و جمعی از مسئولان و فرماندهان کشوری و لشکری استان لرستان در سالن اجتماعات قرارگاه عملیاتی لشکر 84 خرم آباد برگزار شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا