مهم ترین اثر روزه، تقوا و خداترسی باطنی و ظاهری می باشد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش ::در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حضور در مرکز آموزش شهدای وظیفه(01) نیروی زمینی طی سخنانی مهم ترین اثر روزه را تقوا و خداترسی باطنی و ظاهری دانست.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتشبه نقل از روابط عمومی ارتش، آل هاشم در ادامه سخنانش به ویژگی های ماه میهمانی خدا پرداخت و گفت: این میهمانی، بزرگترین میهمانی است که خداوند بر اساس آیه شریفه  "یا ایها الذین امنو کتب علیکم الصیام" مومنان را شخصاً دعوت کرده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه، ماه مبارک رمضان را به دلیل وجود شب قدر،  نزول قرآن، استجابت دعا، لطافت روح و دوری از دوزخ؛ ماهی بزرگ دانست که بنابر روایات، اول آن رحمت، وسطش مغفرت و آخرش همراه با پاداش است.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه شب قدر از ایامی است که در آن زمین با نزول فرشتگان مزین می شود، افزود: روح انسان در این ماه تعالی پیدا کرده و به آنچه در جهت رشد معنوی لازم دارد، دست پیدا می کند.

حجت الاسلام آل هاشم تلاوت یک آیه از قرآن در ماه مبارک رمضان را همچون تلاوت تمام قرآن در ماه های دیگر سال دانست و افزود: این میهمانی، هیچگونه شباهتی با میهمانی های دنیوی ندارد و خداوند جلیل خود میزبانی تمامی انسان ها را بر عهده دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه سخنانش در جمع فرماندهان، مسئولان و دانشجویان مرکز آموزش 01 نیروی زمینی، آداب میهمانی در ماه مبارک رمضان را برشمرد و گفت: روزه دار باید از دروغ، گناه، مجادله، حسادت و معاشرت با افراد فاسد دوری کند؛ تمام اعضا و جوارح او روزه باشد و به قیامت و حضور در نزد خداوند به ویژه در نمازهایش توجه ویژه بنماید.

وی همچنین به آثار و برکات روزه و روزه داری اشاره کرد و با بیان اینکه مهم ترین اثر روزه، تقوا و خداترسی در باطن و ظاهر است، افزود: روزه یک عبادت بسیار مهم است که اراده انسان را تقویت می کند و باعث تقویت عاطفه نیز می شود چرا که انسان رنج گرسنگان را احساس و درک می کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه افزود: انسان در ماه مبارک رمضان علاوه بر پرهیز از خوردن و آشامیدن باید دل را از غیر خدا خالی کند تا روزه اش مورد پذیرش خداوند باریتعالی قرار گیرد.  

وی در پایان سخنانش به دانشجویان گفت: این ماه، بهترین زمان برای اصلاح اخلاق فردی و اجتماعی، انس با قرآن، اخلاص در عمل، اعتدال در رفتار، تسلیم در برابر خواست خدا و ساده زیستی، حُسن معاشرت، رأفت و مهربانی، تواضع، عفو و گذشت در روابط اجتماعی، خدمت به مردم، حمایت از محرومان و به ویژه تعاون و حفظ وحدت در سالی که مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی)  آن را " همدلی و همزبانی بین دولت و ملت" نامگذاری کردند، می باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا