تشکیل مرکز صدای مشاور خانواده، گامی مهم در توجه به خانواده های کارکنان ارتش است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش ::امیر سرتیپ دوم پزشک لشکری، فرمانده بهداشت و درمان ارتش در نشستی که با مسئولین معاونت فرهنگی و روابط عمومی آجا داشت بر ضرورت توجه به خانواده های کارکنان تأکید کرده و تشکیل مرکز صدای مشاوره خانواده را گامی مهم در این زمینه برشمرد.

به گزارشپایگاه مردمی ارتشبه نقل از  روابط عمومی ارتش، دکتر لشکری که در نشست بررسی نقاط قوت و ضعف مرکز صدای مشاور خانوده های کارکنان ارتش با حضور حجت الاسلام والمسلمین صالحی نسب، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش و جمعی از مدیران این مرکز سخن می گفت با اشاره به اینکه وظیفه بهداشت و درمان در ارتش مراقبت از سلامتی افراد از نظر جسمی و رفتاری است، مراقبت از سلامتی افراد را به چهار بخش سبک زندگی، پیشگیری، بهداشت و درمان و توانبخشی تقسیم کرد و گفت: متأسفانه امروزه عمده هزینه صرف درمان می شود در حالی که توجه به سبک زندگی و پیشگیری از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و باعث کاهش چشمگیر هزینه های درمان می شود.

وی در ادامه تشکیل مرکز صدای مشاور را یکی از اقدامات مهم و اثر گذار سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با همکاری فرماندهی بهداشت و درمان آجا در راستای توجه به سبک زندگی و پیشگیری از منظر توجه به علوم رفتاری و روانشناختی دانست که تأثیر عمده ای در کم کردن هزینه های درمانی مشکلات رفتاری و اجتماعی کارکنان ارتش و خانواده های آنها داشته است.

دکتر لشکری در ادامه توجه به تغییر و تحول در نظام آموزشی روانشناسی کشور به جهت همگام شدن با فرهنگ غنی اسلام و ملی را گوشزد کرده و گفت: مشاوران این مرکز که کار مهم ارائه مشاوره به خانواده های کارکنان ارتش را بر عهده دارند باید به علوم روز روانشناسی مسلط بوده و توانایی پاسخ به شبهاتی که امروزه در این زمینه وجود دارد را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی نسب، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش نیز در این نشست گفت: در 313 روزی که از عمر مرکز صدای مشاور خانواده های کارکنان آجا گذشته بیش از 2500 تماس با این مرکز گرفته شده است.

وی افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر خوشایند سازی خدمت در بین کارکنان نیروهای مسلح و خانواده های آنها، توجه با اینگونه مراکز بهداشتی امور رفتاری خانواده ها از اهمیت بسزایی برخوردار است لذا هم افزایی بین بخش ها و قسمت های مختلف ارتش که در این زمینه نقش دارند بسیار مهم و اثرگذار است.

رضایی، مدیر امور فرهنگی خانواده های کارکنان ارتش نیز در این جلسه به اهداف اصلی راه اندازی این مرکز در خصوص آسیب شناسی و پرداختن به موضوعات اجتماعی و فرهنگی در بین خانواده های کارکنان ارتش و جامعه پرداخت و گفت: تاکنون در این خصوص به راه کارها و راهبردهای مناسبی در خصوص سبک زندگی و رفتارهای بین فردی در میان خانواده های کارکنان ارتش در یکان های آجا در سراسر کشور رسیده ایم.

وی همچنین به ارائه آماری درباره خدماتی که مرکز صدای مشاور خانواده های کارکنان ارتش در طول 313 روز گذشته داده و نیز ملزومات این مرکز جهت ارائه خدمات بهتر اشاره کرد.

شایان ذکر است صدای مشاور خانواده کارکنان ارتش با هدف تقویت بنیه سلامت روانی و تحکیم بنیان خانواده‌ها همزمان با دهه فجر سال 1392 آغاز به کار کرد و تاکنون با استفاده از 44 نفر مشاور باتجربه به ارائه خدمات مشاوره ای روانشناسی به کارکنان ارتش و خانواده های آنها پرداخته است.  

خانواده‌های کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران، جهت استفاده از مشاورین صدای مشاور خانواده‌ها می‌توانند هر روز از ساعت هشت صبح تا ۱۴ بعد از ظهر با شماره تلفن ۴۲۶۴۰ تماس بگیرند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا