دکترین دفاعی جمهوری اسلامی، بازدارندگی است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

  پایگاه مردمی ارتش ::رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: دکترین دفاعی نظام ولایی و دینی جمهوری اسلامی ایران بر اساس بازدارندگی بوده و این اصل مهم در طول سال های اخیر بارها در مواجهه با انواع بحران ها نمود داشته است.

حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم روز دوشنبه در آیین تجلیل از حماسه سازان عملیات بیت المقدس در سینما سرباز لشگر 21 حمزه سیدالشهدای آذربایجان، افزود: از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران نظامی برخاسته از تعالیم دینی و اسلامی است بنابراین تمامی راهبردهای آن نیز مبتنی بر همان تعالیم الهی می باشد که البته در بعد نظامی این ویژگی بیش از سایر زمینه ها بروز و ظهور پیدا می کند.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه پس از دوران دفاع مقدس انواع جنگ ها در منطقه به وقوع پیوسته و تهدیدهای نظامی نیز علیه جمهوری اسلامی کم و بیش وجود داشته اما جمهوری اسلامی برپایه همان دکترین دفاعی و همچنین راهبری های داهیانه و مدبرانه فرماندهی معظم کل قوا به اصل بازدارندگی وفادار بوده و آن را در جهان به اثبات رسانده است.

آل هاشم ادامه داد: هرچند طی این سال ها دشمنان اسلام و انقلاب و نظام سلطه بارها می خواستند پای ایران را به منازعات و جنگ های منطقه باز کنند اما این بحران ها به دقت و با تیزبینی رهبر انقلاب مدیریت شده و جمهوری اسلامی وارد هیچ جنگی در خاورمیانه نشده است.

وی با تاکید بر توان رزمی و تجهیزاتی نیروهای مسلح ایران در مواجهه با تهدیدهای احتمالی، گفت: مردم با بصیرت و آگاه ایران بدانند که دشمنان اگر توانایی و قدرت برخورد نظامی و جنگ سخت با ایران را داشتند به هیچ عنوان پای میز مذاکره پیرامون پرونده هسته ای با ایران نمی نشستند.

آل هاشم با بیان اینکه ایران اسلامی سیاست های صلح طلبانه ای را در جهان و منطقه پیگیری می کند، افزود: جمهوری اسلامی بیشترین تلاش ها را برای برقراری صلح و امنیت در منطقه داشته است.

وی، به توصیه های فرمانده معظم کل قوا در دیدار سی ام فروردین امسال با ارتشیان اشاره کرد و یادآور شد: فرمان و دستور معظم له برای افزایش توان نظامی نیروهای مسلح در حقیقت برگرفته از تعالیم دینی و قرآنی بوده و باید تلاش کنیم تا توان رزمی خود را هر روز ارتقا دهیم زیرا که آمادگی های نیروهای مسلح ما در واقع حرکت در مسیر دکترین بازدارندگی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به انتقال درست و منطقی فرهنگ دفاع مقدس در میان نسل جوان هستیم، گفت: هرچند هم اکنون جنگ نظامی وجود ندارد اما نیاز به فرهنگ ایثار و شهادت همچون دوران طلائی دفاع مقدس همچون دژ مستحکم و غیر قابل تسخیر برای نطام ما عمل می کند که بی توجهی به آن کشور را دچار خسران می کند.

آل هاشم اضافه کرد: اگر خواهان شکست دشمن هستیم باید ضمن اطاعت و تبعیت از فرامین ولی فقیه و رهبری نظام، وحدت و انسجام درونی خود را حفظ و تقویت کرده و با همان روحیه و اراده های پولادین دوران دفاع مقدس در جبهه های علمی و اقتصادی حرکت نماییم.

وی ، با اشاره به فداکاری های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس، از این دوران به عنوان محل اتصال هویت ملی و اسلامی مردم ایران در دفاع از کیان میهن و دین یاد کرد که آینده درخشان ایران در سایه شناخت دقیق این دوران و انتقال ارزش های اصیل آن به نسل های جدید میسر خواهد شد.

آل هاشم ، از گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: این واقعه مهم دوران دفاع مقدس آغازی بر پیروزی های پیاپی ایران در برابر رژیم بعث عراق بود که بر اثر آن مجامع جهانی برای توقف جنگ فعال تر شدند.

وی ، تقویت وحدت ملی، افزایش همکاری ها بین نیروهای مسلح، تقویت موقعیت راهبردی ایران در منطقه و افزایش امید بین ملت های مسلمان را از جمله دستاوردهای مهم عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از جانبازان حماسه ساز فتح خرمشهر و جانبازان بازنشسته و شاغل لشگر 21 حمزه سیدالشهدای آذربایجان با اهدای جوایزی تجلیل شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا