ورود سواحل مکران به کتب درسی/ نقش ایران در غرب آسیا حساس شده است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود کمربند شکننده خاورمیانه و برخی عوامل دیگر، نقش ایران در غرب آسیا نیز حساس شده است.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتشبه نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری بعد از ظهر امروز در بیست‌ و سومین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور در مجتمع نفت این شهرستان با اشاره به اینکه وجود دریا در نگاه مقام معظم رهبری فرصتی مغتنم برای پیشرفت و حفظ منافع کشور است، اظهار کرد: دسترسی کشورها به آب‌های آزاد به افزایش قدرت آنان کمک و نداشتن دسترسی به دریا نیز از معایب جغرافیایی یک کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موقعیت ایران از نظر جغرافیایی بسیار استراتژیک بوده و با توجه به اینکه دریا یک‌سوم مرزهای کشورمان را تشکیل می‌دهد، 90 درصد صادرات و 58 درصد واردات از طریق تجارت دریایی انجام می‌شود، افزود: ایران از نظر جغرافیایی در منطقه بسیار حساس انرژی دنیا قرار دارد و در این منطقه 71 درصد ذخایر نفت و 69 درصد ذخایر جهان قرار دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دریای عمان، خلیج فارس، دریاچه خزر و اقیانوس هند را از موارد مهم افزایش قدرت در منطقه و ایران دانست و تصریح کرد: با وجود کمربند شکننده خاورمیانه و برخی عوامل دیگر، نقش ایران در غرب آسیا نیز حساس شده است.

سیاری با بیان اینکه دریا یک نعمت‌ الهی است، ادامه داد: وجود دریا در شمال و جنوب کشورمان غنیمتی بزرگ است و منافع بسیاری در حوزه اقتصادی، توسعه گردشگری در سواحل، اشتغال‌زایی و مقوله فرهنگ دارد.

وی با اشاره به اینکه در 22 همایش گذشته، 22 قطعنامه و بیش از 300 مصوبه در موضوعات مختلف به تصویب رسیده بود، بیان کرد: در حوزه فرهنگ دریایی نیز مصوباتی تهیه شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تغییرات اخیر کتاب درسی جغرافیا را مطلوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: برای نمونه در بخشی از این کتاب آشنایی با سواحل کالیفرنیا وجود داشت که ما آن را به آشنایی با سواحل مکران تغییر دادیم.

سیاری در پایان گفت: سه موضوع تمرکز سیاست‌گذاری در فعالیت‌های دریایی، توجه به اقتصاد دریا و بهره‌گیری رقابتی و خلاقانه از سیاست‌های کلان توسعه دریایی در برنامه ششم توسعه هستند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا