قدرت نظامی هر کشوری پشتوانه قدرت سیاسی‌اش در عرصه جهانی است/ استراتژی قورباغه‌ای دشمن

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتشفرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه قدرت نظامی یکی از مؤلفه‌های مهم قدرت ملی هر کشوری است، گفت: قدرت نظامی هر کشوری پشتوانه قدرت سیاسی سیاستمداران آن کشور در عرصه جهانی و بین المللی است.

 

 

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از خبرگزاری فارس ، محفل انس با قرآن کریم با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس و کارکنان و خانواده‌های منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در مسجد ناوگان این منطقه برگزار شد.

در این مراسم دریادار حبیب‌الله سیاری با اشاره به گزیده‌ای از فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «اگر همه پیشرفت‌هایی که در کشور اتفاق می‌افتد ما نتوانیم از آن دفاع کنیم همه آن در یک صبح تا ظهر از بین می رود» و در جایی امام علی(ع) فرمودند «اگر صلح می‌خواهی آماده جنگ باش» و اینها ما را متوجه این امر می‌سازد که آبادانی، پیشرفت و آرامش زمانی برقرار می‌شود که در یک کشور نیروهای مسلح قوی وجود داشته باشد، همه باید مواظب جنگ دشمن چه جنگ سخت و چه جنگ نرم باشیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با مقایسه مولفه‌های جنگ نرم و جنگ سخت گفت: هدف از هر دو جنگ از پای درآوردن نظام سیاسی یک کشور است با این تفاوت که در جنگ سخت توپ و تانک و موشک یک شهر را هدف می‌گیرند و تاسیسات و تجهیزات از بین می‌رود در حالیکه در جنگ نرم این هویت و فرهنگ اشخاص است که از بین می‌رود که خسارت‌ها و آثار آن ماندگار و هزینه‌ها بسیار سنگین است.

سیاری اظهار داشت: در سال‌های اخیر دشمن با ترفند نرم وارد کشور شده و سعی دارد ملت ما به ویژه جوانان را در هر شرایطی تحت تاثیر خودش قرار دهد و همین امر موجب شده که خیلی از آداب و رسوم ما را عوض کرده اند، چشم و هم چشمی‌ها، نوع لباس جوانان و نوجوانان ما که نشان از تزریق فرهنگ بیگانه است نیز از آثار و تبعات جنگ نرم دشمن محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن با استراتژی قورباغه‌ای کار خود را دنبال می‌کند، گفت: اگر ظرفی حاوی آب جوش داشته باشیم و یک قورباغه داخل آن بیندازیم فورا بیرون می‌پرد اما اگر قورباغه را داخل آب قرار دهیم و آب را به مرور گرم و به درجه جوش برسانیم قورباغه بیرون نمی‌پرد چون کم کم عادت به گرما می‌کند تا به مرحله پخته شدن می‌رسد و دشمن در حال پیاده کردن این وضعیت در جامعه ماست.

وی بهترین راههای مبارزه با جنگ نرم دشمن را توجه به باورهای دینی و ارزشهای اسلامی و همچنین ارتقاء سطح آگاهی و بصیرت و سلاح ایمان دانست.

در ادامه این مراسم آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه راه قرآن و انبیاء راه سعادت و رستگاری است، گفت: عمل به قرآن و دستورات الهی مثل عمل به دستورات پزشکی است که عمل به آن باعث سلامتی است با این تفاوت که در نسخه الهی جای هیچ گونه شک وشبهه ای نیست.

وی با بیان حدیثی از امام صادق(ع) روزه را چشیدن طعم گرسنگی و کمک به نیازمندان دانست و افزود: با روزه گرفتن به یاد گرسنگی و تشنگی نیازمندان بیفتید و روز قیامت را از یاد نبرید و در یک کلام روزه واجب شد تا ما با تقوا شویم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا