حفظ اسناد باعث هویت بخشیدن به یک ملت و کشور می شود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

 

 پایگاه مردمی ارتش ::امیر سرلشکر عطالله صالحی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از مرکز اسناد سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ضرورت حفظ و نگهداری از اسناد ملی را بسیار مهم دانست و گفت: افراد با مراجعه به این گونه اسناد، افتخارات و ناکامی های پیشینیان خود را کشف و از دل آنها، راه آینده را استخراج می کنند.

 

به گزارشپایگاه مردمی ارتشبه نقل از  روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر صالحی در این بازدید با اشاره به اهمیت و توجه به پیشینه ­ی تاریخی یک کشور افزود: اگر تاریخ یک ملت به فراموشی سپرده شود در واقع شخصیت و هویت یک ملت فراموش می شود و اسناد باعث می شوند تاریخ یک کشور و پیشینه یک ملت در ذهن تاریخ باقی بماند.

فرمانده کل ارتش در ادامه به اهمیت اسناد ملی در هر کشور پرداخت و گفت: همانگونه که شاهد هستیم امروزه کشورهای متجاوز در تجاوز به کشورها و ملت های دیگر سعی می کنند اسناد ملی آن کشور را از بین ببرند و با این کار، تاریخ آن کشور را نابود کرده و افتخارات تاریخی آن را از دید نسل های بعدی پنهان نمایند.

وی در ادامه حفظ اسناد و آثار تاریخی را باعث هویت بخشیدن به یک ملت و کشور دانست و اظهار داشت: حفظ این اسناد که نشان از پیشینه ملل به ویژه ملت های آزاده دارد باعث می شود کشورهای استعمارگر چشم طمع به آن کشور ها نداشته و یا حداقل ایستادگی های آنها در طول تاریخ در مقابل ظلم و ستم را مد نظر قرار دهند.

سرلشکر صالحی در پایان ضمن تشکر از ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و همکاران ایشان که اهمیت حفظ اسناد به ویژه اسناد تاریخ نظامی کشور را مد نظر قرار داده و در این رابطه مرکز اسناد جامعی را تشکیل و حفظ کرده اند، این مجموعه در نیروهای مسلح را بسیار ارزشمند دانست و توصیه کرد نهایت دقت و کوشش در حفظ این اسناد و ارائه آنها به دانش پژوهان به عمل آید.   

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا