اتصال توپ‌های 23 میلیمتری نزاجا به شبکه راداری پدافند هوایی/

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

اتصال توپ‌های 23 میلیمتری نزاجا به شبکه راداری پدافند هوایی/ نصب سامانه‌های موشکی و توپخانه‌ای بر خودروی«زوبین»

 

 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده گروه 99 نیروی زمینی ارتش از اتصال توپ‌های 23 میلیمتری نزاجا به سامانه‌های راداری مرکز فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی خبر داد و گفت: این توپ‌ها با توجه به مختصات ارائه شده از رادارها، بر روی اهداف قفل کرده و به اجرای آتش می‌پردازند.

امیر سرتیپ دوم ستاد «حسام‌الدین عباسپور» فرمانده گروه 99 پدافند نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس اظهار کرد: نیروی زمینی ارتش با سامانه‌های ضد هوایی خود، پوشش هوایی و پدافند ارتفاع پست را در شرایط جنگ و صلح بر عهده دارد.

وی با اشاره به ماموریت عملیاتی این نیرو در شرایط متفاوت جنگ و صلح تصریح کرد: پدافند نیروی زمینی ارتش در شرایط جنگی مأموریت پشتیبانی از نیروهای رزمی خود را برعهده دارد و در شرایط صلح تحت سیستم یکپارچه پدافندی از منابع حیاتی کشور در ارتفاع پایین مراقبت می‌کند.

امیر عباسپور در خصوص تسلیحات مورد استفاده این نیرو گفت: گروه 99 پدافند نزاجا از سامانه‌های توپخانه‌ای و پیشرفته و همچنین موشک‌های دوش‌پرتاب با قابلیت‌ انهدام بالگردها و هواپیماهای جنگی دشمن برخوردار است.

وی یکی از دستاوردهای این نیرو را متحرک‌سازی سامانه‌های توپخانه ای عنوان کرده و افزود: با نصب سامانه‌های توپخانه‌ای بر روی خودروی تاکتیکی «زوبین» قدرت، تحرک و چالاکی این سامانه‌ها ارتقا یافته، بدین ترتیب که می‌توانند به‌عنوان نیروهای تازشی دوش‌پرتاب در هرنقطه و زمان وارد عمل شده و علیه هدف‌های هوایی به‌کار گرفته شوند.

 

فرمانده گروه 99 پدافند نیروی زمینی ارتش افزود: از آنجا که پدافند هوایی یک سیستم یکپارچه تعریف شده است، لذا استقرار سامانه‌های پدافندی نزاجا در تمامی نقاط کشور از جمله تاسیسات هسته‌ای، فرودگاه‌ها، مراکز پتروشیمی، پالایشگاه‌ها و سایر نقاط مستقر هستند.

وی ادامه داد: قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) مقتدرانه پوشش هوایی لازم را در ارتفاع متوسط و بالا انجام می‌دهد، و در این رابطه از سامانه‌های موشکی برد متوسط و بلند استفاده می‌کند.

امیر عباسپور گفت: پدافند نیروی زمینی در ارتفاع پست از سامانه‌های موشکی دوش‌پرتاب و سامانه‌های توپخانه‌ای 23 میلیمتری بهره می‌برد، که این سامانه‌ها جنگ‌افزارهای بسیار قابلی هستند و می‌توانند در ارتفاع پایین به‌طور وسیع پوشش لازم را ایجاد کنند، و قابلیت انهدام موشک‌های کروز را دارند.

وی همچنین افزود: توپ‌های ضدهوایی 23 میلیمتری به سامانه‌های راداری قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) متصل هستند و از مراکز «سی.آر. سی» قرارگاه دستور می‌گیرند، و با توجه به مختصات ارائه شده از رادارها، بر روی اهداف قفل کرده و به اجرای آتش می‌پردازند.

انتهای پیام/

 

کلید واژه‌ها

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا