معلم شمع سوزان و فروزان هدایت است که نورش را از خداوند متعال دریافت می کند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: معلم شمع سوزان و فروزان هدایت است که نورش را از خداوند متعال دریافت کرده و از آن برای احیای قلوب و رسیدن به قرب الهی که مقصد نهایی انسان است، استفاده می کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسمی که صبح امروز همزمان با سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم در مرکز آموزش پشتیبانی شهید امانی نیروی زمینی برگزار شد، گفت: معلم شمع سوزان و فروزان هدایت است که نورش را از خداوند متعال دریافت کرده و از آن برای احیای قلوب و رسیدن به قرب الهی که مقصد نهایی انسان است، استفاده می کند.

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی آجا که در مراسم تجلیل از معلمان مرکز آموزش پشتیبانی شهید امانی نیروی زمینی و نیز تقدیر از معلمان قرانی کوی های سازمانی این نیرو سخن می گفت، ضمن تبریک 13 رجب و میلاد با سعادت امیرالمومنین علی (ع) و نیز روز معلم سخن خود را با این پرسش آغاز کرد که چرا دشمنان در بدو پیروزی انقلاب، آیت الله مطهری را هدف قرار داده  و جامعه را از نعمت وجود او بی بهره ساختند؟

او در ادامه و در پاسخ به این پرسش گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی می دانستند که تفکر و فرهنگ مطهری در مراکز علمی و دانشگاهی تأثیرگذار خواهد بود و افراد زیادی را به سمت خود می کشاند لذا دشمنان از تفکر شهید مطهری و مفتح واهمه داشتند و برای حذف این تفکر به حذف فیزیکی ایشان و شهید مفتح روی آوردند غافل از این که تفکرات والای این اساتید شهید هیچگاه از بین رفتنی نیست و روز به روز بر دامنه وسعت و گستردگی آن حتی در خارج از مرزهای ایران نیز افزوده می شود.

نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه به نقش معلم در جامعه پرداخت و گفت: نقش معلم، نقش انبیاست چرا که انبیا هم معلمین جامعه بودند و انسانها را به سوی خیر و نیکی و پاکی و درستکاری رهنمون می ساختند.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه با بیان این که امام خمینی(ره) می فرمایند"تمام جامعه و فرزاندن اسلام باید معلم و متعلم باشند"، افزود: اسلام، معلم را به عنوان پدر روحانی معرفی می کند و می فرماید یکی از پدران انسان ها، معلمی است که به او دانش می آموزد لذا تمام حقوقی که یک فرزند باید نسبت به پدر و مادرش رعایت کند باید نسبت به معلمش نیز رعایت نماید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: نام معلم چنان با عظمت است که در جای جای متون اسلامی از او تجلیل شده تا به آن حد که خداوند متعال خود را معلم می خواند و پیامبر گرامی اسلام نیز می فرمایند"انما بعثت معلما" لذا مقام معلم بسیار بزرگ و والاست و به همین دلیل معلمین وارثین انبیا محسوب می شوند.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه معلم را شمع سوزان و فروزان هدایت دانست که نورش را از خداوند متعال دریافت کرده و از آن برای احیای قلوب و رسیدن به قرب الهی که مقصد نهایی انسان است استفاده می کند.

او در این زمینه گفت: دانشمندان و معلمان تا پایان جهان زنده اند. شاید خودشان مانند دیگر انسانها از این دنیا بروند اما آثارشان در قلوب مردم و متعلمین باقی می ماند و به همین دلیل است که علما به درجات بالایی می رسند. درباره درجات علما و دانشمندان نیز همین بس که در روز قیامت پس از انبیا،علما شفاعت کننده انسانها نزد خداوند هستند و سپس شهدا، که این خود نشان از درجات بالای علما و دانشمندان نزد خداوند دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین در سخنانش معلمین و دانشمندان و آنهایی که به جامعه دانش می آموزند را دارای رسالتی سنگین دانست که دعوت به سوی خدا و تربیت الهی، دعوت به سوی نور، اصلاح جامعه و تربیت صالح، دعوت به سوی پاکی و تربیت اخلاقی و علم و دانش از آن جمله است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در پایان سخنانش به ویژگی های یک معلم خوب پرداخت و گفت: اخلاص در نیت و عمل، تقید به عمل صالح، حُسن خلق و فروتنی، عالِم به مقتضیات زمان و درک آن، رعایت عدالت میان شاگردان و عمل به گفته های خود از ویژگی های یک معلم شایسته و تأثیرگذار است.     

شایان ذکر است در این مراسم از پیشکسوتان و معلمین مرکز آموزش پشتیبانی شهید امانی نیروی زمینی ارتش تقدیر به عمل آمد.    

 

 

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا