پدافند هوایی به اس۳۰۰ وابسته نیست/ رصد تحرکات صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

پدافند هوایی به اس۳۰۰ وابسته نیست/ رصد تحرکات صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: با رادارهای سه هزار کیلومتری خود نفس‌های اسرائیلی‌ها را در سرزمین‌های اشغالی حس می‌کنیم.
 
به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) صبح امروز با حضور در جمع علما و روحانیون حوزه علمیه آیت‌الله ایروانی اظهار داشت: در تهدیدشناسی دو ملاحظه کلی وجود دارد؛ نخست شناخت دشمن که شامل دشمنان داخلی و خارجی است، و دوم شناخت اهداف دشمن.
وی با بیان اینکه نباید بگوییم دشمن فقط در خارج از کشور وجود دارد، افزود: دشمن به دنبال تأمین مقاصد خود و دفع تهدید از خود است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) تخریب و تضعیف باورهای دینی را مهم‌ترین هدف دشمن دانست و گفت: نوک پیکان تهاجم دشمن همواره به سوی ولایت فقیه و روحانیت بوده است؛ ولی اعتقاد ما این است که ایران و اسلام بدون روحانیت به قهقرا خواهد رفت.

وی جدایی دین از سیاست را دیگر هدف دشمن عنوان کرد و افزود: بعضی از سیاسیون وظیفه اصلی خود را رها می‌کنند و سراغ سلیقه‌گرایی می‌روند، و این باعث می‌شود دچار مسائلی مانند فتنه ۷۸ و ۸۸ می‌شویم.

امیر اسماعیلی ادامه داد: دشمن به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی کاذب و همچنین اشاعه ناکارآمدی دولت و انزوای سیاسی است. یکی از مسائلی که اگر سیاسیون داخلی به آن توجه نکنند موجب انزوای سیاسی می‌شود، کوبیدن یکدیگر و مشاجره است که می‌تواند ابتدای انحراف باشد.

امیر اسماعیلی با اشاره به اینکه امروز بیش از هزار بسیجی از کارگر گرفته تا پزشک در قرارگاه پدافند هوایی مشغول فعالیت هستند، گفت: پدافند هوایی جوان‌ترین نیرو در بین نیروهای مسلح است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توانمندی‌های قرارگاه پدافند هوایی در رصد فضای کشور و فضاهایی فراتر از مرزها اشاره و تصریح کرد: با رادارهای سه هزار کیلومتری خود نفس‌های اسرائیلی‌ها را در سرزمین‌های اشغالی حس می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در ادامه با اشاره به تأمین امنیت پروازهای عبوری از فراز کشورمان گفت: چند سال پیش روزانه ۴۰۰ پرواز عبوری در آسمان ایران داشتیم؛ اما امروز بعد از حوادث اوکراین و عراق این میزان به هزار و ۲۰۰ پرواز در هر روز رسیده است، که همهٔ این‌ها با هماهنگی پدافند هوایی از آسمان کشور عبور می‌کنند.

وی همچنین به بخش دیگری از توان پدافند هوایی کشور اشاره کرد و گفت: هواپیمایی که حامل رئیس جمهور کشوری بود می‌خواست بدون مجوز وارد حریم ایران شود تا در کشور دیگری فرود بیاید؛ اما این اجازه را به هواپیمای او ندادیم، و حدود ۲ ساعت بیرون مرزهای کشور نگه داشتیم تا اینکه خلبان آن هواپیما عذرخواهی کرد و مسئله حل شد. خیلی‌ها به ما فشار آوردند، اما ما فقط از حضرت آقا دستور می‌گیریم.

امیر اسماعیلی همچنین به سامانه پدافندی «اس ۳۰۰» روسیه اشاره و تأکید کرد: پدافند هوایی ما به اس ۳۰۰ وابسته نیست و امروز سامانه‌های پدافندی ما آماده و کامل است؛ ما به دنبال اس ۳۰۰ نیستیم، بلکه در پی اجرای تعهد هستیم.

وی ادامه داد: کشور ما جزو شش کشور برتر دنیا در زمینه تولید رادارهای رزونانس با برد سه هزار کیلومتر و پرش فرکانسی است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) درباره حمله آل سعود به ملت مظلوم یمن نیز گفت: اگر پدافند هوایی یمن چند جنگنده متخاصم «آل از خدا بی‌خبر» را سرنگون کرده بود، قطعاً تکلیف این نبرد در روزهای اول مشخص می‌شد.

امیر اسماعیلی با اشاره به طرح خواسته‌های نامعقول غربی‌ها از ایران در جریان مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: امروز دشمنان چون توان نفوذ به آسمان ایران را ندارند خواستار مذاکره در مورد موضوعات مختلف هستند، و اصلی‌ترین موضوع آن‌ها نیز مذاکره درباره موشک‌های ماست؛ اما زهی خیال باطل.

وی ادامه داد: ما موشک‌هایمان را از کسی نخریده‌ایم؛ بلکه جوانان ما در دانشگاه‌های کشور و نیروهای مسلح کشورمان آن‌ها را ساخته‌اند، بنابراین هرگز این در خصوص این موشک‌ها مذاکره نمی‌کنیم

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) افزود: جوانان ما این موشک‌ها را ساخته‌اند و جز دیدار با مقام معظم رهبری هیچ خواسته‌ای ندارند.

انتهای پیام/

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا