طرح ناگفته‌های دفاع مقدس در دوره‌های «معارف جنگ»

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

طرح ناگفته‌های دفاع مقدس در دوره‌های «معارف جنگ»

 
 پایگاه مردمی ارتش ::جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در خصوص دوره‌های «معارف جنگ» گفت: در این دوره‌ها به عملیات‌های کوچک و مؤثر و برخی ناگفته‌ها پرداخته می‌شود.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس در خصوص برنامه‌های دوره‌های معارف جنگ گفت: شهید سپهبد صیاد شیرازی، مبدع و آغازگر این برنامه بود و برای نخستین بار این کار فرهنگی را در سطح دانشجویان ارتش انجام داد.

وی ادامه داد: شهید صیاد علاقه‌مند بود تا تجربیات دفاع مقدس از طریق فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس که وقایع آن دوران در ذهن‌شان نهادینه شده، برای جوانان و سکانداران آینده عرصه فرماندهی بازگو شود.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: در این برنامه، استادان پیشکسوت تاریخ جنگ را در جغرافیای دفاع مقدس به دانشجویان ارائه می‌دهند و عملیات‌ها را در همان شرایط جغرافیایی و اقلیمی برای جوانان روایت می‌کنند.

امیر حیدری گفت: ما در این برنامه، رزمایش عملی استفاده از سلاح و سامانه را نداریم و بیشتر به روایت رخدادها از زبان فرماندهان می‌پردازیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در معارف جنگ تنها به عملیات‌های بزرگی چون بیت‌المقدس، ثامن‌الائمه(ع) و فتح‌المبین پرداخته نمی‌شود؛ بلکه به عملیات‌های کوچک و موثر و برخی ناگفته‌ها می‌پردازیم.

جانشین فرمانده نزاجا در پایان، این برنامه را دارای جاذبه‌های خاصی توصیف کرد و استقبال دانشجویان را بیانگر تاثیرگذار بودن آن دانست.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا