نظر فرمانده معظم کل قوا درباره "معارف جنگ"

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

نظر فرمانده معظم کل قوا درباره

 

 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه برنامه معارف جنگ در امتداد راهیان نور است، گفت: مقام معظم رهبری پس از آگاهی از محتوای این برنامه، دستور اجرای هر چه مطلوب‌تر آن را صادر کردند.

امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس اظهار کرد: برنامه معارف جنگ در امتداد راهیان نور است.

وی ادامه داد: در این برنامه، دانشجویان دانشگاه های افسری با اساتید پیشکسوت که در آن دوره فرماندهی میدان نبرد را بر عهده داشتند، ارتباط برقرار کرده تا این اساتید به شکل تخصصی و عرفانی به تشریح وقایع دفاع مقدس بپردازند.

فرمانده کل ارتش درباره نظر فرمانده معظم کل قوا در خصوص اجرای برنامه معارف جنگ نیز گفت: بنده برای حضور در این برنامه از ایشان اجازه گرفتم؛ ایشان از محتوای این برنامه پرسیدند و سپس فرمان اجرای هرچه مطلوبتر آن را صادر و همچنین برای مجموعه و افسران جوان دعا کردند.

شایان ذکر است، در پائیز سال ۱۳۷۳ به‌منظور آشنایی دانشجویان دانشگاه افسری امام علی علیه‌السلام با جلوه‌های حماسی و مضامین ارزشی دفاع مقدّس، با دعوت از امیر ارتش اسلام شهید سپهبد علی صیاد شیرازی اولین دوره آموزش‌ تحت عنوان «معارف جنگ» آغاز شد.

پس از یک دوره آموزش معارف جنگ، شهید سپهبد علی صیاد شیرازی به این نتیجه رسید که در تکمیل این کار لازم است تشکیلاتی را سازماندهی کند تا با یک تلاش دسته جمعی و با به‌کارگیری فرماندهان رده‌های مختلف در صحنه‌های نبرد، مدارک لازم را تهیه و آموزش معارف جنگ را به‌صورتی جامع‌تر انجام دهد؛ لذا بعد از اخذ مصوبه از محضر فرماندهی معظم کل قوا با این مضمون که «تیمسار صیاد شیرازی؛ تبیین معارف جنگ به‌وسیله شما برای رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران کاری است مفید و به سود ارتش»، شهید صیاد این تشکیلات را سازماندهی و به نام «هیئت معارف جنگ» معرفی کرد.

گفتنی است، معارف جنگ مجموعه‌ای از یافته‌ها، ذخایر و دستاوردهای جبهه‌های نبرد حق علیه باطل است.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا