ثبت خاطرات فرماندهان، ضرورتی اجتناب ناپذیر در نشر فرهنگ دفاع مقدس است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ثبت و ضبط خاطرات فرماندهان دوران دفاع مقدس، اقدامی شایسته و ضرورتی اجتناب ناپذیر در جهت آشناسازی نسل جوان با فرهنگ حماسه و ایثار است.

حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در حاشیه مراسم گرامیداشت شهید سپهبد قرنی به خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس در قم گفت: آن زمانی که دشمنان، ایجاد ارتش خلقی و انحلال ارتش را طرح ریزی می کردند، حضرت امام(ره) شهید سپهبد قرنی را منصوب نمودند تا ارتش را ساماندهی و بازسازی کند.

وی در ادامه افزود: این شهید بزرگوار که علاقه اش به حضرت امام(ره) کاملا مشهود بود، با نهایت تلاش ماموریت محوله را انجام داد به طوری که برخی چهره های مطرح به ارتش بازگردانده شدند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با نقل آخرین جمله شهید قرنی که "بالاخره آمریکا مرا کشت"، افزود: این شهید والامقام، عاشق امام و رهبر خویش بود، مسیر درست را شناخته و نسبت به دسیسه های دشمنان بصیرت کامل یافته بود.

وی با یادآوری این نکته که شهید سپهبد قرنی و شهید صیاد شیرازی اولین و آخرین شهدای ترور از ارتش جمهوری اسلامی بودند، ابراز کرد: ارتشیان جان برکف علاوه بر همراهی با انقلاب، در ماه های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین دوران هشت سال دفاع مقدس نیز در کنار سایر نیروهای مسلح به خوبی نقش آفرینی کرده اند و تقدیم بیش از 48 هزار شهید از ارتش در راه اسلام و انقلاب، سندی پرافتخار و گویا بر ولایتمداری و عزتمندی نیروهای ارتش است.

آل هاشم در ادامه با تاکید بر اینکه ما امروز باید حرکت در مسیر شهدا و عمل به وصایای عمیق و عرفانی آنان را نصب العین خود قرار دهیم، خاطرنشان کرد: یکی از جلوه های ممتاز وصایای شهدا، اطاعت از ولایت فقیه است لذا لازم است تا با چاپ و نشر وصیتنامه شهدا و تجلیل از خانواده های معظم آنان، مقام رفیع شهید و شهادت را ارج نهاده و فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس را در جامعه گسترش دهیم.

وی در پایان، حرکت عظیم فرهنگی راهیان نور را یکی دیگر از عوامل ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه برشمرد و ادامه داد: خاطرات فرماندهان و حماسه آفرینان دوران دفاع مقدس باید ثبت و ضبط شود تا شرح حماسه آن دوران، از زبان کسانی که بصورت مستقیم در معرکه نبرد حق علیه باطل حضور داشته اند، به نسل جوان جامعه منتقل شود.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا