مرکز اسناد ارتش جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

 پایگاه مردمی ارتش ::صالحی امیری : ما اسناد را بخشی از هویت ملی می دانیم و معتقدیم اسناد حافظه تاریخی ملت است که موظف به حفظ ونگهداری وانتقال به نسل آینده هستیم

مرکز اسناد ارتش جمهوری اسلامی ایران ظهر روز چهارشنبه دوم اردیبهشت با حضور سیدرضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی و نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دولت،روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ابتدای این مراسم با تسلیت سالروز شهادت امام علی النقی(ع) سالروز تاسیس سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی را گرامی داشت.
 
وی با قدردانی از حضور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و معاونان در این مراسم توضیحاتی درباره مرکز اسناد ارتش ارائه کرد و گفت: مرکز اسناد همچون کتابخانه های تخصصی نقش اطلاع رسانی مهمی ایفا می کند و حافظه و هویت هر سازمانی محسوب می شود.
نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تصمیم تاسیس مرکز اسناد ارتش از همان اوائل پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت، ادامه داد: در حال حاضر که اسناد ارتش به صورت متمرکز در این مرکز جمع آوری شده است مشتمل بر 4 بخش اصلی است. اول بخش اسناد که مهمترین بخش مرکز به شمار می رود و اسناد نظامی مربوط به پیش از انقلاب و پس از انقلاب را در بر می گیرد، دوم بخش سمعی بصری که متشکل از لوح فشرده، نوار کاست، عکس و تصاویر، طرح های البسه نظامی و ... است، سوم بخش نشریات که قدیمی ترین و اولین مجلات تخصصی نظامی ارتش ایران از سال 1300 شمسی با عنوان "قشون" و سپس "مجله ارتش" در این محل نگهداری می شود و بخش چهارم که شامل کتاب ها، پایان نامه ها و طرح های نظامی می شود.
 
آل هاشم در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد که با حضور دکتر صالحی امیری در مرکز اسناد و کتابخانه ملی در وضعیت نگهداری اسناد و حمایت از کارهای زیربنایی در این زمینه پیشرفت های قابل توجهی انجام پذیرد.
در ادامه این مراسم صالحی امیری ضمن تقدیر از فعالیت های حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ارتش جمهوری اسلامی گفت: عقیدتی سیاسی قلب نیروهای مسلح و منشا هدایت و تعالی و ارتقای اخلاق و فضیلت در ارتش است و حضور آقای آل هاشم به عنوان یک شخصیت اخلاقی، دینی، با فضیلت و به دور از حاشیه های معمول در این نهاد تحقق اهداف این سازمان را ممکن ساخته است.
وی با بیان خاطراتی از فعالیت های خود در اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در ارتش گفت: من نظم و انضباط اداری و همینطور ثبات فکری را از ارتش آموختم. ارتش از سالم ترین دستگاه های کشور است و این سلامت نه فقط در تراز نظامی که در تراز ملی است و رفتارشناسی ارتش می تواند مدل مناسبی برای کاهش مناقشات سیاسی باشد. ارتش یک سرمایه ملی است و ما آن گونه که شایسته ارتش است قدر این سرمایه را ندانسته ایم.
صالحی ادامه داد: ما اسناد را بخشی از هویت ملی می دانیم و معتقدیم اسناد حافظه تاریخی ملت است که موظف به حفظ و نگهداری و انتقال آن به نسل آینده هستیم.
صالحی امیری در پایان از رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش دعوت کرد تا از کتابخانه ملی ایران بازدید کند.
  

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا