ضرورت ائتلاف کشورهای ساحلی دریای خزر برای مبارزه با تروریسم، افراطی‌گری و قاچاق مواد مخدر

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش ::وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت همکاری‌های دفاعی ـ امنیتی کشورهای ساحلی دریای خزر در حوزه‌های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم، افراطی‌گری و قاچاق مواد مخدر در چارچوب پیمان و ائتلافی مستحکم تاکید کرد.
به گزارش پایگاه مردمی ارتش  به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، پس از انجام مراسم استقبال رسمی از سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران که از سوی ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در باکو انجام شد، طرفین با یکدیگر دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کردند.
 
سردار دهقان، با ابراز خرسندی از تداوم ملاقات‌ها و رایزنی‌های مقامات عالی‌رتبه دو کشور خصوصاً سران ایران و آذربایجان که زمینه‌های لازم را برای تعمیق روابط دو ملت فراهم کرده است، گفت: مواضع مشترک دو کشور و تشریک مساعی پیرامون مسائل و رخدادهای امنیتی در منطقه و تبدیل آن به فرصت، جلوه‌ای از درک مشترک میان ایران و آذربایجان به شمار می‌رود.
 
وی با اشاره به وضعیت وخیم امنیتی منطقه و جهان، خطر گسترش تروریسم و ناامنی را یاد آور شد و بر ضرورت گسترش همکاری دفاعی و نظامی میان تهران و باکو تاکید کرد.
 
دهقان در ادامه افزود: باید با تقویت و توسعه این روند در مسیر ایجاد ائتلاف‌های قدرتمند و اثرگذار منطقه‌ای حرکت کرد.
 
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر حفظ تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان و حل بحران قرهباغ از طریق مسالمت‌آمیز گفت: با توجه به شرایط حساس منطقه با هرگونه اقدامی که موجبات تشدید بحران قره‌باغ شود مخالف می‌باشیم.
 
وی عدم اراده سیاسی کشورهای فرامنطقه‌ای برای حل مناقشه قره‌باغ را با هدف استمرار و توسعه دامنه نفوذ آنان در کشورهای منطقه ذکر کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران یک بار دیگر آمادگی خود را برای کمک به حل صلح‌آمیز این مناقشه اعلام می‌کند.
 
سردار دهقان، با تشریح توانمندی‌های متنوع وزارت دفاع کشورمان در حوزه‌های مختلف بر ضرورت همکاری دفاعی، نظامی و فنی میان دو کشور تاکید کرد و گفت: گسترش این همکاری‌ها نقش بسیار مهم و سازنده‌ای در ایجاد صلح، ثبات و امنیت منطقه دارد.
 
وزیر دفاع کشورمان در پایان بر ضرورت همکاری‌های دفاعی ـ امنیتی کشورهای ساحلی دریای خزر در حوزه‌های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم، افراطی‌گری و قاچاق مواد مخدر در چارچوب پیمان و ائتلافی مستحکم تاکید کرد.
 
انتهای پیام/

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا