ارتش ثابت کرد شایستگی حمایت امام(ره) را داشت/ حتی شائبه اختلاف بین نیروهای مسلح هم وجود ندارد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 پایگاه مردمی ارتش ::همزمان با ۲۹ فروردین سالروز پیام تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر نامگذاری روز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفتگوی مشروحی با حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی انجام شده است و ضمن تبیین برنامه های این سازمان، به میزان آمادگی ارتش در عرصه های مختلف پرداخته است.
 

همزمان با ۲۹ فروردین سالروز پیام تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر نامگذاری روز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، هر ساله نیروهای ارتش جمهوری اسلامی در چنین روزی با تأسی از فرمان امام راحل(ره) با ساز و برگ های نظامی خود در سراسر کشور رژه رفته تا ضمن اعلام پیام صلح برای کشورهای دوست، امادگی و اقتدار خود را برای مقابله با دشمنان نظام اسلامی نشان می دهند.

به مناسبت این روز گفتگوی مشروحی با حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی انجام شده است و ضمن تبیین برنامه های این سازمان، به میزان آمادگی ارتش در عرصه های مختلف از جمله حوادث غیر مترقبه در کشور، کارهای عمرانی و خدماتی و همچنین مقابله با جنگ احتمالی پرداخته است.

ضمن عرض سلام و تبریک به مناسبت روز ارتش، در ابتدا کمی از این روز تاریخی و علت نامگذاری آن به روز ارتش  صحبت کنید.

امام خمینی(ره) با هوشیاری تلاش دشمنان برای انحلال ارتش را بی حاصل کرد

می توانیم ادعا کنیم که ارتش در سرعت بخشیدن به پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشت.حرکت انقلابی همافران نیروی هوایی ارتش در بیعت با امام خمینی(ره) در ۱۹ بهمن ۵۷ از ذهن مردم ایران پاک نمی شود.

امام راحل(ره) این ارتش را خوب شناخته بود و به جز فرماندهان وابسته به رژیم شاهنشاهی که در اوایل انقلاب نیز به سزای اعمال خود رسیدند، بدنه ارتش سالم بود و بلافاصله در اولین ماه های پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش به کمک مردم شتافت و در جریان های مختلفی از جمله حادثه گنبد کاووس و غائله کردستان و آذربایجان غربی مقابل دشمنان ضد انقلاب ایستادگی کرد.

حرکت های دشمن در اوایل انقلاب به گونه ای بود که شعار انحلال ارتش سر می دادند و به دنبال تشکیل ارتش خلق بودند که این خطر توسط شهید سپهبد قرنی، رئیس ستاد مشترک ارتش به خدمت امام خمینی(ره) گزارش شد و امام(ره) نیز در پیام تاریخی خود، ۲۹ فروردین را روز ارتش اعلام کرده و ارتش را ارتش اسلام و مردمی خواندند و به ارتش دستور دادند که در این روز با ساز و برگ در شهر های بزرگ به رژه پرداخته و مردم را به استقبال و احترام به ارتشیان دعوت کردند.

ارتش ثابت کرد شایستگی حمایت امام(ره) را داشت

خدمات ارتش در ارتش کارایی خود را در دوران بعد از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نشان داد و بیش از ۴۸ هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرد و ثابت کرد که شایستگی حمایت های امام خمینی(ره) را داشته است تا جایی که رهبر انقلاب از این ارتش به عنوان ارتش حزب الله و کلمه طیبه یاد کرده است و این روز را به کلیه ارتشیان و خانواده شهیدان معزز ازتش تبریک می گوییم.

باید بدانیم که نیروهای مسلح و ارتش بین مردم محبوب و عزیز هستند و باید این را قدر بدانیم.

اولین و آخرین شهید ترور نیروهای مسلح به ارتش تعلق دارد

اولین شهید ترور در بین نیروهای ارتش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از ارتشیان بود. شهید سپهبد قرنی، رئیس ستاد مشترک ارتش که سوم اردیبهشت ۵۸ بدست گروه تروریستی از خدا بی خبر فرقان به شهادت رسید و همچنین آخر شهید ترور از نیروهای مسلح نیز به ارتش تعلق دارد که شهید سپهبد شیرازی در ۲۱ فروردین سال ۷۸ به این افتخار نائل شد.

با توجه به مسئولیت حضرتعالی به عنوان رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، از برنامه های سازمان متبوع خود برای گرامیداشت روز ارتش بفرمایید.

سازمان عقیدتی سیاسی نقش مهمی در معرفی توانمندی های دفاعی ارتش دارد

هر ساله سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به مناسبت این روز برنامه های مختلفی طراحی و اجرا می کند که مهم ترین آن که مهم ترین برنامه ارتش نیز محسوب می شود برگزاری مراسم رژه روز ارتش در تهران و سایر شهرهای کشور می باشد.

سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در برنامه ریزی جز به جز مراسم رژه از نظر فرهنگی مشارکت داشته و مدیریت روابط عمومی سازمان نسبت به انعکاس این مراسم اقدام می کند.

معاونت فرهنگی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در آماده سازی محیط و انجام تبلیغات میدانی مراسم رژه و برگزاری برنامه های جنبی این مراسم، نقش محوری ایفا می کند.

همچنین به مناسبت این روز، برنامه های فرهنگی دیگری از جمله جشنواره های فرهنگی ورزشی، برپایی نمایشگاه های کتاب و دستاوردهای دفاعی ارتش در سطح یگان های مختلف برگزار می شود.

یکی دیگر از برنامه های سازمان عقیدتی سیاسی به مناسبت روز ارتش، برنامه ریزی جهت اعزام فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی به مدارس و دانشگاه ها و نماز های جمعه و ایراد سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه بوده که نقش مهمی در معرفی توانمندی های دفاعی ارتش به مردم را دارد.

سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در استای معرفت افزایی کارکنان ارتش در سطح کشور چه برنامه هایی داشته است؟

ارتشیان در مباحث قرآنی در مجامع بین المللی حرف برای گفتن دارند

وظیفه اصلی سازمان عقیدتی سیاسی گسترش معنویت و اخلاق در ارتش جمهوری اسلامی است و در این راستا قدم های بسیاری برداشته شده که از مهم ترین انها می توان به توجه ویژه به نماز و قرآن پرداخت.

امروز نمازهای جماعت در یگان های ارتش بی نظیر بوده و مراسمات  محفل انس با قرآن و مسابقات قرآن نیز در بین کارکنان ارتش پر رونق است.

امروز ارتشیان و خانواده های آنها نه تنها در مباحث قرآنی در داخل ارتش بلکه در داخل نیروهای مسلح و همچنین در سطح کشوری و مجامع بین المللی در بین ارتش های کشورهای اسلامی حرف برای گفتن دارند.

همچنین در مسایل معنوی دیگری همچون اعتکاف شاهد حضور چشمگیری از خانواده های ارتشیان در این امر عبادی هستیم به طوری که سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر از کارکنان ارتش و خانواده های آنها در مراسم اعتکاف شرکت داشتند و امیدواریم امسال نیز گسترده تر از سال های قبل حضور یابند.

کارکنان ارتش آگاه ترین قشر به مسائل سیاسی هستند

در بحث آگاه سازی سیاسی فعالیت های چشمگیری در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صورت گرفته است. هرچند که کارکنان ارتش و نیروهای مسلح از ورود به احزاب و جریان های سیاسی منع شده اند  اما کارکنان ارتش باید آگاه ترین قشر به مسائل سیاسی باشند و در این رابطه دوره های بصیرت در یگان های ارتش برگزار می شود و در این زمینه موفقیت های زیادی به دست آمده است.

دشمنان خارجی و عوامل دست نشانده آنها در داخل، شائبه وجود اختلاف در بین نیروهای مسلح را ایجاد می کنند.حضرتعالی تعامل نیروهای مسلح را با یکدیگر چگونه می بینیند؟

حتی شائبه اختلاف بین نیروهای مسلح هم وجود ندارد / دشمن سعی دارد القای اختلاف کند

برای پاسخ به این سوال به جاست که یادی از شهید سپهبد صیاد شیرازی کنیم که این ایام نیز سالگرد شهادت وی بود.در دوران دفاع مقدس عده ای شعار " ارتشی، سپاهی دو لشکر الهی" سر می دادند و شهید صیاد به انها می گفت که شعار " ارتشی، سپاهی یک لشکر الهی" سر دهند فلذا وحدت در دوران دفاع مقدس شکل بیشتری گرفت. البته القای وجود اختلاف بین نیروهای مسلح به دوران گذشته بر می گردد امروز بحمدالله همه نیروهای مسلح تحت فرماندهی واحد فرمانده معظم کل قوا قرار دارند و با پیروی از قواعد و مقررات مشابه و یکسان ماموریت های تخصصی خود را انجام می دهند.

در مقطع فعلی حتی شائبه اختلاف بین نیروهای مسلح هم وجود ندارد هر چند ممکن است بدخواهان و دشمنان تلاش کنند این شائبه را به وجود آورند.

نیروهای مسلح با وظایف و ماموریت های مشخص خود بدون هر گونه اختلافی به انجام وظیفه مشغول هستند و دشمن سعی دارد القای اختلاف کند در حالی که هیچ گونه اختلافی در بین نیروهای مسلح نیست و همگی با صمیمیت و اتحاد و با پیروی از فرماندهی معظم کل قوا به انجام وظیفه می پردازند.

با توجه به حضور داعش در کشور عراق و نزدیکی به مرزهای غربی ایران، امادگی ارتش جمهری اسلامی را برای مقابله احتمالی با این گروهک تروریستی را چگونه می بینیند؟

داعش در سطحی نیست که تهدید نظامی برای کشور ما باشد

البته این سوال را بهتر بود از فرماندهان نظامی پرسیده شود اما تا جایی که بنده مطلع هستم گروه تروریستی داعش از نظر نظامی در سطحی نیست که تهدید نظامی جدی برای کشور ما باشد و موفقیت های مختصری که این گروه تروریستی در عراق و سوریه داشته ناشی از ضعف در ساختارهای سیاسی و نظامی این کشورها بوده و البته حمایت ها و پشتیبانی های کشورهای غربی و عربی نیز بی تاثیر نبوده است.

بنابراین داعش فی نفسه نمی تواند تهدید نظامی قابل توجهی برای جمهوری اسلامی محسوب شود اما ارتش و نیروهای مسلح بر اساس وظیفه ذاتی خود همیشه آمادگی لازم برای مقابله با دشمنان را دارند.

در سال های اخیر ارتش از طریق بنیاد تعاون و قرارگاه خاتم الانبیا، وارد کارهای عمرانی و خدمات رسانی نیز شده است.هدف اصلی از ورود به این قبیل فعالیت ها چیست؟

هدف ارتش از کارهای عمرانی کمک به دولت در جهت محرومیت زدایی است

 هدف ورود ارتش و سایر نیروهای نظامی به عرصه سازندگی کمک به دولت در سرعت بخشیدن به آبادانی کشور است.همچنان که ارتش با اجرای طرح های عمرانی متعدد نقش مهمی در این زمینه ایفا کرده است.

نکته مهم در این فعالیت ها این است که ارتش و نیروهای مسلح طرح های عمرانی را عمدتا در نقاط دوردست و بد آب و هوای کشور که شرکت های کمتری حاضر به فعالیت در آنجا هستند صورت می گیرد که این موضوع کمک به دولت در جهت محرومیت زدایی از ایران اسلامی است.

 

همان طور که مستحضر هستید ارتش و نیروهای مسلح نقش ویژه ای در مقابله با حوادث غیر مترقبه و آثار آن دارند و نمونه آن در زلزله ارسباران مشاهده شد.آمادگی ارتش در این زمینه چگونه است؟

مقابله با آثار سو حوادث غیر مترقبه از وظایف ذاتی و هویت ارتش است

ارتش همواره در مقابله با بلیات طبیعی آمادگی داشته و این جز وظایف ذاتی و هویت ارتش است.امروز نیز ارتش آمادگی دارد تا در صورت بروز بحران و حادثه غیر مترقبه با قدرت وارد شده و به رفع آثار سو و کمک به حادثه دیدگان بپردازد.

در این زمینه طرح های مدونی در ارتش وجود دارد و نیروهای ارتشی این طرح ها را مورد بازخوانی قرار داده و در تمرینات خود به کار می بندند و تاکنون آثار مثبت زیادی در این زمینه به دست آمده است.

نمونه آمادگی و ایفای نقش ارتش در مواجه با بحران های غیر مترقبه در زلزله ارسباران مشاهده گردید که بالگردهای هوانیروز نقش مهمی ایفا کردند و یا در حوادثی همچون سیل در نقاط مختلف کشور و آتش سوزی جنگا های گلستان، نیروهای امدادی ارتش جز اولین ها بودند که در مدیریت این حوادث غیر مترقبه نقش آفرینی کردند.

منبع: دفاع پرس


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا