تصمیم امام(ره) بر حفظ «ارتش» نظام را نجات داد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه 29 فروردین یکی از ایام‌الله انقلاب اسلامی است، گفت: تصمیم شجاعانه امام خمینی(ره) بر حفظ ارتش، کشور و انقلاب را نجات داد؛ و اگر آن تصمیم نبود هم‌اکنون ما شاهد اقتدار ایران نبودیم.
به گزارش  پایگاه مردمی ارتشبه نقل از خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، صبح امروز در مراسمی که با حضور نیروهای چهارگانه ارتش در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه 29 فروردین یکی از ایام‌الله انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: این روز یک روز بزرگ و سرنوشت‌ساز در تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب محسوب می‌شود؛ چراکه حضرت امام با تصمیمی شجاعانه در حالی که بسیاری از مقامات نظر به انحلال ارتش داشتند دستور به ادامه فعالیت این نیرو دادند.

وی افزود: امام خمینی(ره) به ارتش حیاتی دوباره دادند و آن را به اقیانوس ملت پیوند زدند، و ارتشی که در خدمت سلطنت بود را به خدمت ملت و اسلام در آوردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه 29 فروردین یکی از ایام‌الله انقلاب اسلامی است، گفت: تصمیم شجاعانه امام (ره) بر حفظ ارتش، کشور و انقلاب را نجات داد؛ و اگر آن تصمیم نبود هم‌اکنون ما شاهد اقتدار ایران نبودیم.

امیر پوردستان با بیان اینکه استکبار در آن دوره زمانی با شعار انحلال ارتش سعی داشت تا نظام را خلع سلاح کند، یادآور شد: در ملاقاتی که بهمن ماه سال گذشته با مقام معظم رهبری داشتم ایشان فرمودند که "خیلی‌ها می‌خواستند ارتش حذف شود؛ اما من نگذاشتم".

وی با اشاره به ناامنی‌های ایجاد شده در کشور در بدو پیروزی انقلاب در استان‌های کردستان و آذربایجان اظهار داشت: در حالی که ضدانقلاب بخش اعظمی از کردستان و آذربایجان را در اختیار گرفته بود، این نیروهای ارتش بودند که با هدایت شهید سپهبد قرنی و شهید سپهبد صیاد شیرازی در کنار پاسداران اقدام به آزادسازی بخش های تصرف شده کردند؛ که حاصل این رشادت مؤمنانه تقدیم 2 هزار شهید بود که 44 نفر آنان از خلبانان و کمک‌خلبانان هوانیروز بودند.

این مقام ارشد نظامی ادامه داد: وقتی ضد انقلاب از غائله کردستان ناامید شد رو به تطمیع صدام آورد تا شاید وی با بهره‌گیری از 12 لشکر، 45 تیپ و 366 فروند هواپیما بتواند به جنگ ایران بیاید؛ اما در همان بدو کار، ارتش با یک لشکر و 2 تیپ سیلی محکمی را به دشمن زد، و در روز دوم حمله، نیروی هوایی ارتش پاسخی کوبنده را به تجاوزگری دشمن داد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به رشادت‌های نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس یادآور شد: نیروی دریایی در همان ماه‌های اول جنگ چنان مقتدرانه ظاهر شد، که نیروی دریایی عراق جرئت قدرت‌نمایی نداشت.

امیر پوردستان خاطرنشان کرد: ارتش در زمان جنگ 48 هزار شهید و 126 هزار جانباز تقدیم نظام کرد، که این حرکت عمق تدین، ولایت‌مداری، ایثارگری، و عشق به ملت را در بدنه ارتش به نمایش می‌گذارد.

وی با بیان اینکه امروز تهدیدات در سطح منطقه چهره جدیدی به خود گرفته‌اند، گفت: استکبار از تبدیل شدن اسلام به قطب قدرت جهان در هراس است؛ لذا باایجاد حادثه ساختگی 11 سپتامبر بهانه‌ای برای ورود به منطقه پیدا کردند.

فرمانده نزاجا تصریح کرد: عراق و افغانستان هدف اصلی لشکرکشی‌های آمریکا نبودند؛ بلکه آن‌ها به دنبال محاصره ایران بودند تا از چند جهت به کشور ما فشار وارد کنند؛ اما وقتی دیدند رهبری هوشمند و ملتی ولایت‌مدار و نیروهای مسلح پا در رکاب در این کشور حضور دارند پا پس کشیدند و عملا استراتژی عملیات بدون تماس آن‌ها که برای خلع سلاح ملت ایران شکل گرفته بود بی ثمر ماند.

امیر پوردستان گفت: شکل‌گیری داعش، بوکوحرام و تجاوز به یمن نمونه‌ای از جنگ‌های نیابتی است که امروز آمریکا به راه انداخته است.

وی تأکید کرد نیروهای مسلح به‌عنوان بازوهای نظام باید ظرفیت‌های عملیاتی و علمی خود را افزایش دهند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه نیروهای مسلح دیوارهای حفاظتی کشور هستند، تصریح کرد: نباید فراموش شود که جنگ‌های امروز جنگ‌های انسان‌محور هستند و دیگر تجهیزات تعیین‌کننده آن نیست.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا