تست تجهیزات جدید نزاجا در رزمایشی که رسانه‌ای نشد/ ارتقای توانمندی‌های ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی در جنگ‌های جدید، خود را با متناسب با تهدیدات روز تقویت می‌کند و توانمندی‌های دفاعی و نظامی خود را گسترش می‌دهد.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، در مراسم رونمایی دستاوردهای جدید این نیرو اظهار داشت: ارتش در جنگ‌های جدید که جنگ‌های نیابتی است خود را با متناسب با تهدیدات روز تقویت می‌کند و توانمندی‌های دفاعی و نظامی خود را گسترش می‌دهد.

وی افزود: اکنون در شرایطی هستیم که چهره جدیدی از تهدیدات قابل مشاهده است؛ تهدیداتی که نسبت به سال‌های دفاع مقدس بسیار تفاوت دارند؛ لذا نیروهای مسلح وظیفه دارند تا ظرفیت‌های دفاعی خود را متناسب با تهدیدات نوین تقویت کنند.

فرمانده نزاجا با اشاره به جنگ‌های نیابتی بیان داشت: امروز جنگ‌هایی که در برخی کشورها در حال انجام است نشان داد با نوعی از جنگ‌ها روبرو هستیم که جنگ‌های نیابتی هستند، مانند جنایاتی که داعش در عراق، و بوکوحرام در نیجریه انجام می‌دهند.

امیر پوردستان با اشاره به اینکه این نیرو گام‌های بلندی را در راستای تقویت بنیه دفاعی خود برداشته است، گفت: این دستاوردها که شاهد رونمایی آن‌ها بودیم نکته‌هایی دارد و آن این است که فاصله ایده تا محصول بسیار کوتاه شده است.

* تست تجهیزات جدید نزاجا در رزمایشی که رسانه‌ای نشد

وی افزود: نیروی زمینی ارتش دستاوردهای جدید خود را در دو رزمایش محمد رسول‌الله(ص) 1 که رسانه‌ای شد و رزمایش محمد رسول‌الله(ص) 2 که رسانه‌ای نشد آزمایش کرده، و متناسب با تاکتیک‌ها و تکنیک‌ها از آن‌ها استفاده کرده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: در رزم‌های آینده چهار مؤلفه تحرک، حفاظت، قدرت آتش، و دقت آتش مولفه‌هایی هستند که باید به آن‌ها توجه کرد؛ که در همین راستا سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا موظف شده دستاوردها و تحقیقات دفاعی این نیرو را با توجه به مولفه‌های مورد اشاره به‌کارگیری کند.

امیر پوردستان در ادامه به 29 فروردین (روز ارتش) اشاره کرد و گفت: این روز یکی ایام‌الله بود، که امام خمینی(ره) با درایت خود ارتش را به بدنه انقلاب وصل کرد؛ و به این ترتیب ارتش در خدمت تقویت انقلاب، ولایت، و قرآن قرار گرفت.

* تقدیم 50 هزار شهید ارتش به انقلاب

وی افزود: ارتش نتیجه اعتماد انقلاب به خود را در دفاع از انقلاب با حضور در صحنه‌های درگیری ضد انقلاب در قائله کردستان نشان داد؛ به نحوی که طی نبردی 18 ماهه با ضد انقلاب مستقر در کردستان 2 هزار شهید را تقدیم این انقلاب کرد؛ که از این تعداد 44 نفر از خلبانان و کمک‌خلبانان هوانیروز بودند.

این مقام ارشد نظامی ادامه داد: زمانی هم که تجاوز ارتش عراق با 12 لشکر در جنوب و غرب کشور آغاز شد، ارتش با مقاومت خود توانست مانعی برای تحقق رویاهای متجاوزان شود؛ که در همین راه 48 هزار شهید را در راستای دفاع از کشور و انقلاب تقدیم کرده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه کارکنان ارتش با تقدیم این تعداد شهید ثابت کردند که سربازان شایسته‌ای برای پیشبرد اهداف انقلاب هستند، گفت: ارتش همان‌گونه که در دفاع مقدس به جان‌فشانی پرداخت، اکنون نیز از آمادگی و اقتدار لازم برای حراست از مرزهای کشورمان برخوردار است.

در انتهای این مراسم به پاس مجاهدت‌های امیر سرافراز ارتش، «شهید اقارب‌پرست» توسط امیر محمدی‌فر مشاور نظامی دفتر فرماندهی معظم کل قوا لوح تقدیری به همراه یک ماکت تانک چرخ‌دار «اقارب» به فرزند این شهید اهدا شد.

انتهای پیام/

پایگاه مردمی ارتش


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا