روز قدس، نمادي از همبستگي دنياي اسلام در حمايت از مردم مظلوم فلسطين است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

حجت الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: بيداري اسلامي در منطقه، تقويت اتحاد و وحدت مسلمانان و انزواي رژيم صهيونيستي، مهم ترين دستاورد روز جهاني قدس است

 

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد علي آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش طي سخناني در پيش از خطبه هاي نماز جمعه قزوين اظهار داشت: روز قدس، بيانگر نگرش راهبردي امام راحل به مسائل اسلام بود كه با تعيين اين روز بزرگ، عموم مردم جهان را به تحقق همبستگي اسلامي و حمايت از ملت مظلوم فلسطين فراخواندند تا اهميت موضوع فلسطين و قدس هرگز فراموش نشود.

وي در ادامه با اشاره به فرمان تاريخي حضرت امام خميني(رضوان الله تعالي عليه) مبني بر نامگذاري جمعه آخر ماه مبارك رمضان به عنوان روز جهاني قدس، خاطرنشان كرد: امام راحل اين روز را به عنوان روز همبستگي دنياي اسلام تعيين كردند تا مسلمانان را به حمايت از مردم مظلوم فلسطين و انزجار از جنايات صهيونيست ها فرا خوانند.

 


نماينده ولي فقيه در ارتش، روز قدس را جلوه گر فرياد مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم در سراسر جهان خواند و تصريح كرد: اين روز كه به ابتكار بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران شكل گرفت، امروز به نمادي براي مبارزه با صهيونيسم بين الملل تبديل شده است.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش، مسأله فلسطين را منحصر به اشغال بخشي از سرزمين هاي اسلامي ندانست و در اين خصوص خاطرنشان كرد: قضيه فلسطين، نمادي از درگيري جبهه استكبار و كفر با دنياي اسلام است.

وي با اشاره به گذشت ۶ دهه از اشغال سرزمين فلسطين، تصريح كرد: در اين سال ها، دنياي استكبار با تمام توان از رژيم اشغالگر قدس دفاع كرده است اما با اين وجود، افكار نوراني امام راحل و ابتكار ايشان در نامگذاري روز قدس در حمايت از فلسطينيان كه از مرزهاي جمهوري اسلامي گذشته است، به گفتماني مسلط در جهان اسلام تبديل شده است.

حجت السلام والمسلين آل هاشم در ادامه با اشاره به توصيه هاي مكرر امام راحل و مقام معظم رهبري در خصوص زنده نگه داشتن روز جهاني قدس، گفت: همانطور كه امام خميني (ره) فرمودند اين روز براستي روز حيات اسلام است.

وي با بيان اين كه مسأله فلسطين پيش از تعيين روز قدس بوسيله حضرت امام خميني(ره) در حال فراموش شدن بود و دشمنان گام به گام در تهاجم به اسلام حركت مي كردند، افزود: انقلاب شكوهمند اسلامي ايران مقابل توسعه طلبي و اقدامات جنايتكارانه اسرائيل در دنياي اسلام ايستادگي كرد و ملت هاي مسلمان را نسبت به آرمان فلسطين بيدار كرد.

نماينده ولي فقيه در ارتش با اشاره به مشكلات پيشروي رژيم صهيونيستي در حوزه هاي امنيتي، سياسي و اجتماعي، اظهار كرد: رژيم غاصب صهيونيستي كه قرار بود در چارچوب سياست هاي آمريكا و غرب در منطقه حضور داشته باشد امروز حتي قادر به دفاع از امنيت و حل مشكلات داخلي خود نيست و با بحران فروپاشي روبرو است.

رئيس سازمان عقديتي سياسي ارتش در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به شكل گيري بيداري اسلامي طي سال گذشته در منطقه و كشورهاي عربي، گفت: به بركت استقرار نظام جمهوري اسلامي ايران، امروز نداي حق طلبي ملت هاي مسلمان منطقه عليه استكبار و زورگويان جهان با فريادهاي حمايت از مردم مظلوم فلسطين درهم آميخته شده است.

 


وي، برگزاري روز قدس طي سالها را يكي از دلايل ايجاد موج بيداري اسلامي در منطقه دانست و افزود: با استقرار اين موج، جبهه اسلام به پيروزي هاي بزرگي دست پيدا كرده است.

حجت الاسلام و المسلمين آل هاشم، همچنين به تشديد خشونت ها عليه مردم مظلوم فلسطين و توسعه شهرك سازي توسط صهيونيست ها در سرزمين هاي اشغالي اشاره و خاطرنشان كرد: اسرائيل با پشتيباني حاميان مدعي حقوق بشر و كمك هاي مالي آمريكا و با سوء استفاده از موقعيت كشورهاي اسلامي منطقه در حال پيشبرد اهداف توسعه طلبانه خود است بنابراين همه مسلمانان بايد بيدار و هوشيار باشند.

وي در پايان با قدرداني از حضور پرشور و گسترده مردم در راهپيمايي روز جهاني قدس با اشاره به تحريم ها و فشارهاي دشمنان براي كمرنگ كردن حضور مردم ميهن اسلامي در صحنه، گفت: توطئه هاي دشمنان، هيچگاه باعث كمرنگ شدن حضور ملت بزرگ ايران اسلامي در صحنه نشده است


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا