عمو سیف‌اله را در منطقه جا گذاشتم

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در یادمان عملیات رمضان، گفت: هر سال به سرزمین‌های نور می‌آیم تا با شهدا عهد و پیمان دیگری ببندم و یادمان عملیات رمضان را به یاد گمنامی عمویم زیارت می‌کنم.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از یادمان شهدای عملیات رمضان و نمایشگاه فرهنگی نظامی نیروی زمینی ارتش به خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، گفت: راهیان نور، مردمی شروع شد همان‌گونه که دفاع مقدس هم با تلاش و عزم ملی به یک قطعه تاریخی ارزشمند تبدیل شد. بحمدالله پس از این انسجام و وحدت گروه‌های مردمی، ارتش و سپاه، بسیج شدند و به میدان آمدند تا بتوانند این راه جهاد همه جانبه را هموار کنند و جلوی پیشروی دشمن را بگیرند.

وی تأکید کرد: جوانان و نسل جدید ما باید این گام‌های ارزنده که در راستای حفظ و صیانت از تمامیت ارضی کشور و ایجاد امنیت پایدار برداشته شده، آگاهی پیدا کنند تا ارج نهاده شود. بنده به عنوان یک شهروند و کسی که به اعتلای ایران اسلامی افتخار می‌کند بر این جنگ تحمیلی که به فرمایش حضرت امام(ره) دفاعی مقدس بوده است، ارج می‌نهم.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه علی‌رغم اهمیت دادن به القای درست مفاهیم دفاع مقدس به نسل جوان برای ادای احترام به مقام عموی شهیدم آمده ام، تصریح کرد: عمو سیف‌اله در عملیات رمضان به شهادت رسید و هیچ اثری از ایشان نداریم و گمنام ماندند. الان که همراه با مادرم به اینجا آمدم از ایشان پرسیدم که می‌دانید همین جا بود عمو سیف اله به شهادت رسید و دیگر خبری از او نداریم؟

وی اظهار کرد: من هر ساله بر خودم واجب می‌دانم که به این جا بیایم و تجدید پیمان دوباره ای داشته باشم. تا یادم نرود که اگر این سبک‌بالان در میدان جهاد، شهادت گونه عمل نمی کردند الان تمامیت ارضی کشور به خطر می‌افتاد.هر قشر و گروهی در راستای القای مفاهیم دفاع مقدس گام بر می‌دارند باید تجلیل کرد.

حجت الاسلام آقاتهرانی با بیان اینکه متولیان راهیان نور می‌کوشند تا حقایق جنگ تحمیلی را به سمع و نظر نسل جدید برسانند، خاطرنشان کرد: واقعاً سرزمین‌های نور نمادی بلامنازع از دفاع مقدس است؛ رزمندگانی که در عملیات 8 ساله دفاع مقدس بودند می‌دانند چه روزهای سختی بر این انقلاب گذشت و چه دستاوردهای ارزشمندی بدست آمد. از این رو تنوع و پویاسازی گردهمایی مردمی راهیان نور می‌تواند در القای مفاهیم غنی دفاع مقدس تأثیرات بسزایی داشته باشد.حقیقتاً در انتقال این عطر و فضای معنوی این مناطق عملیاتی اقدامات شایسته‌ای انجام شده است.

وی تأکید کرد: اگر سفر به این سرزمین مملوء از ایثار و شهادت قسمتم نشود احساس می‌کنم دچار یک سردرگمی شده‌ام و یا مسیری را اشتباه رفته‌ام که شهدا دعوتم نکرده‌اند.افتخار می‌کنم که تاکنون این توفیق را داشته‌ام بیایم و به مقام والای آن مردان بی ادعا و جهادگران عرصه دفاع از کیان میهن اسلامی ادای احترام کنم.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: بحمدالله امام راحل همه اقشار و گروه‌های نظامی و مردمی را بسیج کردند تا همه در یک جبهه و برای یک هدف مشخص بجنگند. این طور نبود که رزمندگان ما در ارتش، سپاه و بسیج عملیات کنند؛ همه در میدان مقاومت و ایستادگی فعال بودند. هیچ کس نبود که نباشد. هرکسی دلی یا علاقه ای داشت برای اقتدار و عزت مردم خود به نبرد حق علیه باطل پرداخت.حتی ارمنی‌ها و رزمندگان غیر اسلامی هم در این صحنه مقاومت حضور داشتند و حماسه ‌آفرینی‌هایی هم به ارمغان آوردند.

وی اذعان کرد: راهیان نور منحصر به قشر و یا گروه خاصی نیست و مفتخرم که امروز اقدامات ارتش را که در قالب یک نمایشگاه فرهنگی و نظامی در معرض نمایش عموم قرار گرفته، مشاهده کردم. اما از خودشان هم بپرسید به شما می‌گویند بازدیدکنندگان صرف نظامی و ارتشی ندارند و از همه نوع قشر و گروهی به این یادمان و نمایشگاه مراجعه می‌کنند.

حجت‌الاسلام آقاتهرانی با بیان اینکه وقتی از راهیان نور برمی‌گردیم اقداماتمان با عطر و یاد شهدا همراه می‌شود و همه رنگ و بوی ایثار می‌گیرد، افزود: همه کسانی که به راهیان نور و یادمان‌های مختلف شهداء و عملیات‌های دفاع مقدس می‌آیند از یک نیاز درونی بهره می‌برند. وقتی از سرزمین‌های نور به مناطق سکونت خودشان بازمی‌گردند در انجام اقدامات، حرکت‌ها و حتی خلق و خوی ‌آن‌ها از فرهنگ غنی دفاع مقدس الگوبرداری می‌شود؛ فرهنگی که مملوء از ایثار، شهادت، جانبازی، آزادگی و آزاده‌خواهی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم ستاد مرکزی راهیان نور در سال‌های آینده بر جذابیت رویکردهای خودشان بیفزایند تا شاهد استقبال بیشتر زائرین باشیم. چرا که جوانان ما باید بیایند و ببینند رزمندگان ما با چه تلاش و تحمل چه سختی ها و دشواری‌هایی اجازه ندادند دشمن حتی ذره‌ای از خاک این سرزمین را به تصرف خودش دربیاورد.

گفتنی است، حجت‌الاسلام و المسلمین آقاتهرانی در هنگام بازدید از غرفه‌های فرهنگی و نظامی یادمان عملیات رمضان از تلاش‌های ارتش برای به نمایش درآوردن سبک زندگی اسلامی ایرانی ابراز رضایت کرد.

انتهای پیام/م.ب


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا