نقش تیپ 72 نزاجا در روزهای نخستین جنگ و پس از آن/ برگزاری نمایشگاه بزرگ زهرائیان در دو محور فرهنگی و

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
پایگاه مردمی ارتش ::سرهنگ علیرضا بهرامی فرمانده تیپ 72 نزاجا با تشریح محورهای نمایشگاه بزرگ زهرائیان در اندیمشک و نقش این تیپ در روزهای نخستین جنگ افزود: این تیپ با سازمان دهی مناسب جلوی پیشروی رژیم بعث عراق را گرفت.

سرهنگ علیرضا بهرامی فرمانده تیپ مستقل 72 پیاده مکانیزه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه نمایشگاه زهرائیان در دو قسم فرهنگی و نظامی وظیفه انتقال مفاهیم و معارف دفاع مقدس و اقتدار و توانایی نیروهای مسلح را برعهده دارد در گفت وگو با خبرنگار اعزامی دفاعی امنیتی دفاع پرس به مناطق عملیاتی جنوب کشور، تصریح کرد: تیپ 72 با همراهی و همگامی قرارگاه پدافند منطقه جنوب غرب بنابر روش معمول و سنوات گذشته نمایشگاهی تحت عنوان "زهرائیان" در جوار شهدای گمنام به مرحله اجرا رسانده است.

وی اظهار داشت: این نمایشگاه در دو بخش فرهنگی و ادوات نظامی در معرض نمایش عموم زائران قرار داده شده است؛ زیرا در جریان این اقدام اقتدار و توانایی نیروهای مسلح و مفاهیم فرهنگ جهاد و شهادت به زائرین سرزمین نور انتقال داده شود.

فرمانده تیپ 72 مستقل پیاده و مکانیزه تأکید کرد: تیپ 72 افتخار دارد در طول 8 سال دفاع مقدس هزار شهید در راه آرمان های انقلاب تقدیم کند. گردان های 100 و 195 ما توانستند در عرصه دفاع همه جانبه از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در روزهای آغازین جنگ تحمیلی و سرکوب دشمن در مقاومت 34 روزه به توفیقات عمده ای دست یافتند.

وی اذعان کرد: گردان 195 تیپ 72 با سازمان دهی مناسب جلوی پیشروی رژیم بعث عراق را گرفت و از طرفی در عرصه دفاع از منطقه شمالغرب و کردستان در سال 58 نیز به موفقیت دست یافت.

سرهنگ بهرامی در پایان خاطرنشان کرد: تیپ 72 با وجود همه حماسه آفرینی ها و سلحشوری ها در سال های آغازین انقلاب اسلامی و جلوگیری از پیشروی عراق در اندیمشک و دزفول، در قائله شمالغرب و کردستان در منطقه شمالغرب مانع نفوذ عناصر ضدانقلاب و احزاب منحله کومله دموکرات در شهریورماه 59 شدند و فعالانه نقش موثری را ایفا کرد.

انتهای پیام/م.ب

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا