حجت الاسلام خاکی: دو شاخصه سبک زندگی اسلامی و فرهنگ حجاب را به نمایشگاه افزوده‌ایم

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::رئیس عقیدتی سیاسی تیپ 72 پیاده مکانیزه دو کوهه ارتش با بیان اینکه نمایشگاه بزرگ زهرائیان اندیمشک به عنوان نقطه ورود و خروج زائران است، افزود: در نمایشگاه امسال دو شاخصه سبک زندگی اسلامی و فرهنگ حجاب را افزوده ایم

 

به گزارشپایگاه مردمی ارتشبه نقل از   دفاع پرس، اندیمشک سرای فرمانده شهید توکل قلاوند با نام مستعار "آواکس دشت عباس" و 1000 شهید سلحشور ارتش و سپاه است. این شهر محروم خوزستان در ورودی منطقه عملیاتی جنوب کشور واقع شده که در دوران دفاع مقدس نقش ویژه ای را ایفا کرده است. بسیاری از رزمندگان و حماسه آفرینان نبرد حق علیه باطل این شهر را باراندازی برای سلحشوری جبهه و پشت جبهه می دانند. این مردم شهیدپرور و مظلوم روزهای سخت حملات دشمن را از یاد نخواهند برد. چهارم آذر ماه سال 1365 که 154 فروند هواپیمای رژیم بعث عراق طی یک ساعت و 45 دقیقه طولانی ترین بمباران تاریخ جنگ را پدید آوردند، منجر به شهادت هزار نفر و مجروح شدن بیش از پانصد نفر شدند. درست است که اندیمشک جمعیتی اندک دارد اما 1000 شهید تقدیم انقلاب کرده است؛ به گفته برخی از مردم و روایتگران عرصه دفاع مقدس هفته گذشته دومین کنگره هزار شهید اندیمشک  برگزار شد.

یادمان نمی رود که پرویز قلاوند همان دلاورمرد ارتش جمهوری اسلامی ایران که با همکاری گروه های مردمی در ششم مهرماه سال 59 اولین دفاع را از پل کرخه شروع کرد تا نگذارد دژخیمان ارتش بعث عراق وارد  اندیمشک و دزفول شوند.

یادمان شهید گمنام در اندیمشک چند سالی است که با همت سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مأمنی برای حضور زائران راهیان نور تبدیل شده است که می آیند و ضمن ادای احترام به مقام شامخ 6 شهید گمنام این مکان، از ایستگاه های مختلف این یادمان که توسط تیپ 72 مستقل پیاده مکانیزه ارتش مستقر شده و خدمات فرهنگی و غیرفرهنگی ارائه می کند ، بهره ببرند.

در گفت وگویی که با حجت الاسلام محمد خاکی رئیس عقیدتی سیاسی تیپ 72 پیاده مکانیزه دو کوهه ارتش داشتیم، وی اظهار داشت: این یادمان تداعی کننده تجمع رزمندگان دفاع مقدس است؛ آن ازدحام ها یی که هرکدام از رزمندگان می کوشیدند زودتر به خط مقدم بپویندند. روزهایی که برخی از نوجوانان شناسنامه های خودشان را تغییر سال می دادند و یا رضایت نامه های جعلی درست می کردند تا  بتوانند به خیل رزمندگان جبهه های حق علیه باطل بپیوندند.

حجت الاسلام خاکی از این روزها برای ما گفتند و به فعالیت های یادمان پرداختند. به 6 سالی اشاره کرد که در ایام نوروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با راه اندازی یادمان ها و ایستگاه های مختلف فرهنگی پذیرای زائران راهیان نور بوده است. وی این نکته را مطرح کرد که ما به عنوان نقطه ورودی مناطق عملیاتی جنوب می کوشیم آغاز خوبی برای آمادگی روحیه های معنوی زائران سرزمین نور باشیم، البته آخرین نقطه هم برای القای این خوراک معنوی هستیم که کاروان ها به هنگام بازگشت مجدداً از این مسیر به سمت مقصد خودشان باز می گردند.

رئیس عقیدتی سیاسی تیپ مستقل 72 پیاده مکانیزه ارتش  اظهار داشت: مردم علاقه مند به تجهیزات نظامی می توانند دراین مکان با برخی از ادوات نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران آشنا شوند. و می توانیم فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان القاء و به رزمندگان دیروز یادآوری کنیم.

وی ادامه داد: نمایشگاهی را تحت عنوان زهرائیان که سبک زندگی اسلامی را برگرفته از زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) نشان می دهد، در معرض نمایش عموم زائران قرار داده ایم و برای کودکان و نوجوانان نیز فضایی آموزشی در قالب ارائه کارگاه، آموزش مفاهیم نماز ویژه پسران و دختران نوجوان و جوان ایجاد کرده ایم. البته در محور خدمات رسانی، ایستگاه های صلواتی ، بهداشتی درمانی رایگان و نمایشگاه کتاب و نرم افزار نیز به خدمت رسانی مشغول هستند.

حجت الاسلام خاکی در پایان خاطرنشان کرد: پیشینه مشعشع و درخشان دفاع مقدس  نباید به فراموشی سپرده شود و به فرموده  رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) آیندگان ما باید از گذشته غنی عرصه دفاع در مقابل اهریمن  بهره ببرند. همچنین باید یادمان هایی برگزار شود تا این میدان پرچالش جنگ نرم با موفقیت به سرانجام برسد. خوشبختانه از درون نظرسنجی ها و دلنوشته های مخاطبین بازدید کننده از نمایشگاه در سال های قبل به این نتیجه رسیده‌ایم که مسیر را درست آمده ایم ولی برای رسیدن به مدارج متعالی راه بسیار طولانی را پیش رو داریم که امسال سعی کردیم با افزودن دو شاخصه سبک زندگی اسلامی و فرهنگ حجاب به مباحث فرهنگی ایثار و شهادت و نمایش عرصه دفاعی ارتش جمهوری اسلامی ایران به این نوع عرصه های اجتماعی نیز بپردازیم.

براساس این گزارش، تیپ 72 پیاده مکانیزه  نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از یکان های فعال و موثر در تقابل با ارتش بعث عراق بوده و امروز نیز در حفظ و حراست از مرزهای جنوبی کشور می کوشد.

انتهای پیام/م.ب 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا