راهیان نور حافظ اقتدار و عزت ایران است/ اقتدار کشورمان برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

 پایگاه مردمی ارتش ::رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: راهیان نور حافظ اقتدار و عزت ایران است و به این وسیله می‌توانیم به جوانان‌مان بیاموزیم که چگونه هم‌سن و سالان‌ آن‌‌ها در آن دوران حماسه‌آفرینی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین "سیدمحمدعلی آل هاشم" رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در گفت‌وگو با  دفاع پرس با بیان اینکه سفرهای راهیان نور بهترین راه برای آشنا شدن نسل جوان با رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است، اظهار داشت: انتقال فرهنگ جبهه و شهادت به مردم به‌ویژه نسل جوان وظیفه تک تک ماست، که باید در این عرصه به‌صورت گسترده و تاثیرگذار وارد شویم.

وی ادامه داد: اعتقاد همه کسانی که در جبهه حضور داشته‌اند این است که نسل‌های جوان باید از نزدیک  مناطق عملیاتی را ببینند، و در همان حال و هوا با فرهنگ غنی دفاع مقدس آشنا شوند؛ چراکه همه ما نیازمند این فرهنگ و روحیه بسیجی و جهادی هستیم.

اقتدار ما در حوزه بین‌المللی برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر این موضوع که اقتدار ما در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه بین‌المللی برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس است، تصریح کرد: علی‌رغم تبلیغات گسترده و وسیع دشمنان ما که به هرگونه ابزار به‌روزی مجهز هستند، کشور ما از جوانان ارزشی بسیاری بهره‌مند است؛ که به وضوح می‌توانید این حضور را در نماز جمعه‌ها، مراسم اعتکاف و سایر عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ببینید، که این از برکت فرهنگ دفاع مقدس است.

حجت‌الاسلام آل هاشم افزود: راهیان نور حافظ اقتدار و عزت ایران است، که به این وسیله می‌توانیم به جوانان‌مان بیاموزیم چگونه هم‌سن و سالان آن‌ها در آن دوران حماسه‌آفرینی کرده‌اند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تأکید بر لزوم حفظ اقتدار و عظمت 8 سال دفاع مقدس بیان کرد: ما امیدواریم کسانی که در آن دوران حضور داشتند در این سفرهای معنوی و فرهنگی پا به پای جوانان و مردم حرکت کنند، و با روایت آن روزهای تکرار نشدنی، مردم به‌ویژه نسل جوان را با فرهنگ مقدس شهادت و مقاوت آشنا کنند.

راویان بدون شائبه و تحریف واقعیات دفاع مقدس را روایت کنند

وی گفت: توصیه ام به راویان تربیت شده این است که بدون تحریف، واقعیات آن دوران مقدس را به مردم و نسل جوانی که جنگ را ندیده‌اند، معرفی کنند.

حجت‌الاسلام آل هاشم در ادامه گفت‌و‌گو با دفاع پرس اظهار داشت: اگر می‌بینید که رهبر معظم انقلاب در این مناطق حضور به‌هم می‌رسانند به این دلیل است که ایشان با فرهنگ دفاع مقدس مانوس هستند؛ چراکه در تمام دوران دفاع مقدس با توجه به مسئولیت‌های مهمی که بر عهده ایشان بود، حضور فعالی در جبهه و جنگ نیز داشتند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به خوبی می‌دانند یکی از راه‌هایی که می‌تواند جوانان ما را از ترفندها و دسیسه‌های دشمنانمان حفظ کند همین «راهیان نور» است، و به همین دلیل تاکید بسیاری روی این مساله دارند.

حجت‌الاسلام آل هاشم همچنین در خصوص نقش صدا و سیما در گسترش فرهنگ دفاع مقدس و سفرهای معنوی و فرهنگی راهیان نور بیان کرد: صدا و سیما در حد و توان خود به این دو مقوله مهم پرداخته است؛ اما تنها با صدا و سیما این موضوع حل نمی‌شود، و باید تمامی سازمان‌ها، ارگان‌ها، بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس، ستاد کل و بنیاد شهید وارد میدان شوند تا بتوانیم آنطور که در شأن آن سال‌های حماسه‌سازی است، ظاهر شویم.

باید از تمام ابزارها و هنرها استفاده کنیم

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم در این عرصه موفق شویم و به وظیفه خود عمل کنیم، باید از تمام ابزارها و هنرها استفاده کنیم؛ و صدا و سیما نیز باید به کمّیت و کیفیت در برنامه‌های دفاع مقدسی خود بپردازد و ارزش‌های دوران دفاع مقدس را به‌خوبی نمایش دهد؛ ما نیز به‌عنوان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که دارای آرشیو عکس و فیلم بسیار عظیمی هستیم با رسانه ملی همکاری لازم را خواهیم داشت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تشریح برنامه‌های ارتش در زمینه راهیان نور گفت: روز 28 اسفند سال جاری با حضور اینجانب افتتاح نمایشگاه هوایی پایگاه چهارم شکاری دزفول را خواهیم داشت، که برنامه‌ای بسیار زیبا و دیدنی است؛ چراکه از پیشکسوتان نیروی هوایی دعوت کرده‌ایم و برنامه‌های پرواز را در حضور مردم خواهیم داشت؛ بازدید از این نمایشگاه از اول تا چهارم فرودین ماه به مدت چهار روز برای عموم آزاد است.

حجت‌الاسلام آل هاشم در پایان این گفت‌و‌گو افتتاح نمایشگاه‌ دریایی نداجا و نمایشگاه پدافند هوایی اهواز را نیز از دیگر برنامه‌های ارتش دانست و گفت: در تمامی قسمت‌های مناطق عملیاتی جنوب ایستگاه‌های صلواتی برپا کرده‌ایم و در پادگان‌های حمید، دژ خرمشهر و پایگاه فرهنگی شهید صیاد شیرازی که از قبل در آنها ثبت نام کرده‌ایم، پذیرای زائران محترم و عزیز کشورمان هستیم.

انتهای پیام/

طیبه کرانی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا