موزه دفاع مقدس؛ یک طرح ملی با ۲هزار موضوع

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::رئیس سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: موزه دفاع مقدس یکی از تدابیر نورانی فرمانده معظم کل قوا در جهت حفظ و ترویج ارزش‌های دوران سراسر افتخار دفاع مقدس و انتقال تجارب آن دوران به نسل کنونی کشور است.
به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از روابط عمومی ارتش، سردار قربانی رئیس سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، با حضور در کارگروه تبیین نقش روحانیت و عقیدتی سیاسی ارتش در دفاع مقدس که در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، گفت: موزه دفاع مقدس یکی از تدابیر نورانی فرمانده معظم کل قوا، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در جهت حفظ و ترویج ارزش‌های دوران سراسر افتخار دفاع مقدس و انتقال تجارب آن دوران به نسل کنونی کشور است.

وی در ادامه گفت: کار ساخت این موزه در سال ۱۳۶۱ شروع شد و با توجه به تأکید و خواست مقام معظم رهبری با سرعت و البته دقت زیاد به جلو رفت. در ساخت این موزه و تشکیل قسمت‌های مختلف آن از نقطه نظرات کارشناسان و به ویژه پیشکسوتان دفاع مقدس که آن دوره را درک کرده بودند استفاده شد.

سردار قربانی همچنین به موضوعاتی که بر اساس آن‌ها قسمت‌های مختلف باغ‌موزه دفاع مقدس شکل گرفته اشاره کرد و گفت: موزه دفاع مقدس به عنوان یک طرح ملی با دو هزار موضوع شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام ذوالنور دبیر کنگره شهدای روحانی کشور و مجری پروژه تبیین نقش روحانیت و عقیدتی سیاسی در دفاع مقدس نیز در این جلسه با بیان اینکه ارتش در زمان جنگ در یک فضای کلاسیک عمل می‌کرد و بعضاً اجازه هیچ‌گونه تصویربرداری و... در آن فضا داده نمی‌شد، افزود: پیدا کردن اسناد در این فضا مشکل به نظر می‌رسید اما با شکل‌گیری کارگروه‌ها و تیم‌های تخصصی، این امر میسر شد.

وی همچنین گفت: از همان ابتدای شروع تبیین نقش روحانیت و عقیدتی سیاسی در دوران دفاع مقدس، برکات فراوانی نصیب ما شده و موارد ناگفته و کشف نشده‌ای از یکی از زوایای آن دوران پر افتخار برای ما مشخص شده است.

ذوالنور در پایان از سردار قربانی و حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس حضور داشته و از همان روزهای ابتدایی این پروژه با عزم جدی آن را پیگیری کردند، تشکر نمود.
 
انتهای پیام/

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا