کارخانه بزرگ تولید الیاف کربن با حضور وزیر دفاع به بهره‌برداری رسید+تصاویر

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

پایگاه مردمی ارتش ::کارخانه تولید الیاف کربن T-۳۰۰ با ظرفیت ۱۵۰ تن در سال با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از  گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان افتتاح این خط تولیدی در جمع خبرنگاران با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در تولید مواد اولیه پیشرفته مورد نیاز صنایع تصریح کرد: افزایش تولید این محصول راهبردی علاوه بر تأمین نیازهای صنایع دفاعی، بخش‌های عمده‌ای از نیازهای غیرنظامی کشور را تأمین می‌کند.
 
وی افزود: این کارخانه تولیدی که در اجرای تدابیر مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت تدبیروامید در چارچوب اقتصاد مقاومتی و با سرمایه‌گذاری مشترک سازمان گسترش و نوسازی صنایع و وزارت دفاع تأسیس شده است، گام بلندی در راستای سرریز دانش و فناوری‌های دفاعی در عرصه تولیدات صنعتی کشور به شمار می‌رود.
 
سردار دهقان تصریح کرد: الیاف کربن در صنایعی همچون خودروسازی، سکوهای دریایی برای حفاری، استخراج نفت و گاز، واگن‌های قطار، پره توربین‌های بادی، لوازم ورزشی مانند قایق و دوچرخه، مقاومسازی بافت‌های فرسوده ساختمانی و تقویت بتن و مصالح ساختمانی کاربرد دارد.
 
وی در ادامه افزود: کلیه مراحل مطالعاتی، طراحی، ساخت و نصب تجهیزات و ماشین‌آلات این کارخانه به صورت کاملاً بومی انجام شده است.
 
وزیر دفاع در پایان با تشکر ازدست اندرکاران این پروژه ملی بر تداوم و تقویت هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برای پیشرفت کشور و تحقق برنامه‌های دولت تدبیر وامید و سند چشم‌انداز توسعه کشور نظیر اجرای چنین پروژه‌های مشترک تاکید کرد و افزود: این‌گونه اقدامات نقش مهمی در توسعه ملی و رشد اقتصادی و فناورانه کشور دارد.
 
 
 
 
انتهای پیام/

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا