روایت فرمانده نزاجا از اشتیاق سربازان ایرانی برای مقابله داعش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده نیروی زمینی ارتش در جشنواره «جوان سرباز» به بیان ماجرایی از آمادگی و اشتیاق سربازان ارتش برای مقابله با تروریست های داعش پرداخت.
به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از  خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، در هفتمین جشنواره جوان سرباز ارتش که صبح امروز در مرکز آموزش و پشتیبانی نزاجا برگزار شد، با اشاره به غیرت و همیت جوانان ایرانی در دفاع از کشور اظهار داشت: چند روز پیش یکی از نزدیکان از من پرسید که «آیا سربازان جوان امروز (دوره ماهواره و اینترنت) مانند جوانان سال‌های گذشته در زمان خطر وارد معرکه جنگ می‌شوند»؛ من به او گفتم «باور کنید اگر این سربازان امروز از قدیمی‌ها جلوتر نباشند، عقب‌تر هم نیستند.»

وی در این رابطه به بیان خاطره‌ای پرداخت و یادآور شد: هنگامی که گروهک تکفیری داعش که همواره حملات خود را با تاکتیک رعب و وحشت اجرا می‌کند، از سمت غرب کشور (در خاک عراق) در حال پیشروی بودند و تا نزدیکی «نفت‌شهر» و «قصرشیرین» آمده بودند، بنده به‌عنوان فرمانده نیروی زمینی برای انجام ماموریت وارد منطقه شدم؛ هنگامی که داشتم سنگرها را بازدید می‌کردم، دیدم که بالای هر سنگر یک سِری اسامی با پیشوند «شهید» دیده می‌شود؛ من با تعجب از فرمانده گروهان مرزی سوال کردم که جریان این پیشوندها چیست، و او گفت «این اسامی که با کلمه شهید مزین شده، نام سربازان داخل هر سنگر است که کلمه شهید را در کنار نامشان قرار داده‌اند»؛ وقتی از یکی از این سربازان در این رابطه سوال کردم، او با روحیه و صلابت خاصی به من گفت «ما اینجا نیامده‌ایم که برگردیم؛ از شما می‌خواهم زودتر به ما اجازه بدهید که امروز به سراغ داعشی‌ها برویم»؛ من که برای دادن روحیه به نیروها عازم منطقه شده بودم، وقتی این جمله را از آن سرباز شنیدم در برابر عظمت روحیه‌اش احساس کوچکی کردم، و خدا را سپاس گفتم که امروز در خدمت چنین سربازانی هستیم.

فرمانده نزاجا در ادامه خطاب به سربازان گفت: زمانی می‌گفتند "سرباز باید امنیت مرزها را تأمین کند"، اما بهتر این است که بگوییم «سرباز مرز امنیت است»؛ یعنی هرجا سرباز حضور داشته باشد، استقلال، امنیت و تمامیت ارضی تجلی می‌یابد.

امیر پوردستان افزود: یکی از کلماتی که در همه فرهنگ‌ها از آن با قداست یاد می‌شود، و از احترام ویژه‌ای برخوردار است کلمه «سرباز» است، و طبق فرموده بزرگان دین ما کسی که با نیت خدایی لباس رزم را بر تن می‌کند در هر عرصه‌ای که وارد می شود پیروز میدان است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان تأکید کرد: بخشی از امنیت روانی جامعه را سربازان تأمین می‌کنند.

انتهای پیام/

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا