روش فرماندهی نیروهای مسلح ایران الگوی بسیاری از ارتش‌های جهان است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 پایگاه مردمی ارتش ::رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز در بسیاری از آکادمی‌های نظامی دنیا دستاوردهای دوران دفاع مقدس مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: راه و روش فرماندهی ما سرمشق بسیاری از ارتش‌های جهان است.

به گزارش   پایگاه مردمی ارتشبه نقل از خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرلشکر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در نخستین همایش علمی «تبیین الگوی فرماندهی مطلوب از منظر مقام معظم رهبری» که صبح امروز در دانشگاه افسری امام علی(ع) برگزار شد، با اشاره به آیه "اطیعو الله و اطیعو الرسول..." اظهار داشت: فرماندهی کل عالم از آن خداست، و اصالت از او نشأت گرفته است.

وی ادامه داد: امام(ره) بر اساس همین آیه‌ی قرآن، «ولایت فقیه» را استخراج کرد، و همچنین امام زمان(عج) فرمودند که "در دوران غیبت، به راویان حدیث، و فقها رجوع کنید."

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: امام خمینی(ره) در هنگام اجرای عملیات والفجر 8 فرمود "فرمانده کل قوا خداست، و ما بر اساس فرمان او به دفاع می پردازیم و جهاد می کنیم."

سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه اطاعت از خدا به رسول، و از رسول به امام، و از امام به ولی فقیه منشعب می‌شود، افزود: فرماندهان نیروهای مسلح کشور تحت فرمان الهی، مسئولیت فرماندهی را پذیرفته‌اند.

وی تصریح کرد: من در ترسیم الگوی فرماندهی، به نظریه "کأنهم بنیان مرصوص" رسیده‌ام و به این آیه استناد می‌کنم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: امروز در بسیاری از آکادمی‌های نظامی دنیا دستاوردهای دوران دفاع مقدس مورد توجه قرار می‌گیرد؛ و راه و روش فرماندهی ما سرمشق بسیاری از ارتش‌های جهان است؛ که اینها همه از معجزات اسلام ناب است.

سرلشکر فیروزآبادی خاطرنشان کرد: هیچ‌کس در دنیا باور نمی‌کرد که یک فرمانده جوان ما بتواند در بر فرماندهان با تجربه دشمن، که از حمایت استکبار جهانی نیز برخوردار بودند، غلبه کند.

وی تأکید کرد: امروز در سیر تحولات منطقه، چشم و دل همگان به مستشاری فرماندهان ما دوخته شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در تشریح ویژگی‌های یک فرمانده گفت: یک فرمانده باید عشق به نیروهای مسلح داشته باشد، اساس کار خود را بر سه محور ایمان، باور اسلامی، و توکل به خدا قرار دهد.

سرلشکر فیروزآبادی تصریح کرد: هرکس در مسیر عزت نفس گام بردارد، و از استکبار و تکبر فاصله بگیرد، در مسیر شهادت قرار دارد.

وی تربیت شدن در فضای فکری امام خمینی(ره) را از دیگر ویژگی های یک مدیر و فرمانده خوب دانست و افزود: شهدای بزرگواری چون صیاد شیرازی، باقری، باکری، بابایی، و دوران از فرماندهانی بودند که در فضای فکری و تربیتی امام(ره) رشد یافتند، و به درجات والا نایل شدند؛ زیرا آنان ذوب در امام(ره) بودند، و امام(ره) ذوب در خدا بود.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا