پیشرفت دانشجویان دافوس در حوزه جنگ‌ الکترونیک و سایبری

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا گفت: اهمیت پرداختن به طرح‌ریزی، مدیریت بحران و تصمیم‌سازی در اجرای موفقیت‌آمیز عملیات نظامی در حوزه جنگ‌الکترونیک و حوزه سایبری را دستور کار قرار داده، و امروز شاهد رشد و پیشرفت افسران جوان در این حوزه هستیم.

امیر سرتیپ دوم «حسین ولی‌وند» فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا (دافوس) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، اظهار داشت: حوزه جنگال و سایبری یکی از گروه‌های شش‌گانه تخصصی ما در دافوس آجا محسوب می‌شود، که بنا به نیازها و ضرورت‌ها فعالیت خود را در آموزش دانشجویان مطابق با فن‌آوری‌ها و استراتژی‌ها اجرا می‌کند.

وی افزود: متاسفانه پیش از این در این حوزه‌ها کمتر فعالیت شده بود، و ما در این رابطه آنچنان که انتظار می‌رفت رشد محسوسی نداشتیم، لذا در راستای پوشش و ایجاد ظرفیت، گروه تخصصی و آموزشی جنگال و سایبر را از دوسال گذشته ایجاد کردیم، تا ضعف مدیریتی را در این حوزه پوشش می دهیم.

امیر ولی‌وند با بیان اینکه طرح‌ریزی عملیاتی در حوزه آفندی و پدافندی جنگ سایبری و همچنین جنگ الکترونیک را به دانشجویان دوره دافوس آموزش می‌دهیم، افزود: بحمدالله با اقداماتی صورت گرفته در این دو حوزه، شاهد رشد و پیشرفت قابل توجه دانشجویان بودیم، و آنچه که در این رابطه ملموس و محسوس است میزان علاقه‌مندی و سطح اشتیاق دانشجویان فعال در این عرصه است.

وی با اشاره به اهمیت طرح و برنامه و مدیریت تصمیم‌سازی در اجرای هرگونه عملیات نظامی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه جنگ‌ الکترونیک و حوزه سایبری تصریح کرد: حتی اگر یک یکان نظامی به ابزار بسیار پیچیده و پیشرفته سایبری و الکترونیکی مجهز باشد، اما طرح و برنامه‌ای منسجمی در حوزه آفندی و پدافندی نداشته باشد نداشته باشد در برابر دشمن موفق نخواهد داشت.

 وی در ادامه به  تشریک مساعی دانشجویان گروه جنگال و سایبر با دیگر گروههای تخصصی اشاره کرد و افزود: افسران ما در گروه‌های آموزشی مختلف با یکدیگر تعامل علمی و اطلاعاتی دارند، که این روند در حوزه جنگال و سایبر، پدافند هوایی و... نیز جاری است.

فرمانده دافوس آجا با تاکید بر اینکه اعتقادی بر افزایش کمّی، بدون در نظر گرفتن مسائل کیفی در سطوح آموزشی ندارم، افزود: در راستای سنجش کیفی سطوح آموزشی، طی مراحل ارزشیابی بازخورد دوره‌های آموزشی چندگانه را از طریق اساتید، دانشجویان و فرماندهان یگان‌هایی که دانشجویان جهت کارورزی در آنجا مشغول به فعالیت هستند گرفته و در صورت مثبت و یا منفی بودن میزان اثربخشی، تغییراتی را در برنامه‌های آموزشی اعمال می‌کنیم.

امیر ولی‌وند با اشاره به حضور جوانان در رزمایش اخیر ارتش اظهار داشت: ما بلافاصله بعد از رزمایش محمد رسول‌الله(ص) یک رزمایش را در چاچوب محتوایی آموزه‌های تاکتیکی دافوس بر روی نقشه با گروه‌های تخصصی برگزار، و اثرات مثبت آن را در رویکرد و نگاه تحلیلی دانشجویان مشاهده کردیم.

وی همچنین تصریح کرد: به دنبال ارتقای سطح آگاهی و ایجاد نگاه پژوهشی در افسران جوان، کارگاه‌های علمی و پژوهشی را ایجاد کردیم؛ چراکه طبعا وقتی رویکرد یک افسر نظامی مبتنی بر آموزه‌های پژوهشی باشد اشکالات را بهتر می‌بیند و برای برطرف کردن آن اقدام لازم را انجام می‌دهد، که این در رشد کمی و کیفی موثر است.

فرمانده دافوس ارتش پیش از این به خبرنگار ما گفته بود، یکی از افتخارات دافوس در دو سال اخیر ورود به حوزه جنگال و سایبر است؛ ما با قدرت وارد این عرصه شده و از افسران متخصص خود با رسته‌های مخابرات و الکترونیک، جنگال و رایانه برای تربیت مدیریت رده میانی و بالای در این حوزه استفاده می‌کنیم، و تاکنون در این زمینه کادر سازی کرده و از تاکتیک‌های روز  استفاده می‌کنیم.

امیر ولی‌وند تصریح کرده بود که معمولاً اساس کار ما در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نگاه به دفاع و بازدارندگی است، اما در حوزه جنگال و سایبر در مسیر مقابله با دشمن نیم‌نگاهی به مسائل آفندی و تهاجمی نیز داریم، تا در صورت لزوم و در شرایط خاص توان ضربه زدن به دشمن آتی را در این حوزه داشته باشیم.

وی همچنین بررسی تخصصی انواع بمب‌های الکترو مغناطیسی، گرافیتی، و لیزری را از حداقل کارهایی برشمرده که در حوزه جنگ الکترونیک به آن پراخته می‌شود.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا