رزمایش "مهزیار" متناسب با جنگ‌های نیابتی برگزار می‌شود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده نیروی زمینی ارتش از برگزاری رزمایش "مهزیار" در نیمه اول اسفند ماه در جنوب غرب کشور خبر داد.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در گفت‌وگوی اختصاصی با    دفاع پرس اظهار داشت: رزمایش "مهزیار" در نیمه اول اسفند ماه در منطقه‌ای به وسعت 50 هزار کیلومتر مربع واقع در جنوب غرب کشور و با محوریت جنگ‌های نیابتی اجرا می‌شود.

وی افزود: تکیه ما در این رزمایش بر نیروهای پیاده است؛ یعنی تصمیم داریم یگان‌های پیاده خود را متناسب با جنگ‌های نیابتی که امروز در سطح منطقه با آن روبه‌رو هستیم سامان‌دهی کرده و تکنیک‌ها و تاکتیک‌های که در این حوزه تعریف کرده‌ایم را به نمایش بگذاریم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: از آنجا که جنگ‌های نیابتی در اطراف کشور ما جریان دارد، لذا باید نقاط ضعف و قوت خود را در این رابطه شناسایی کرده و جهت ورود به این فضا سطح آمادگی خود را ارتقا دهیم.

 

**استفاده حداکثری از ظرفیت بالگردی در رزمایش "مهزیار"

وی با بیان اینکه در رزمایش "مهزیار" چند رویکرد اصلی را را مدنظر قرار داده‌ایم، افزود: در این رزمایش از ظرفیت‌های بالگردی خود حداکثر استفاده را خواهیم کرده، جابه‌جایی و تحرک بالگردها در این رزمایش برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که مورد محک قرار می‌دهیم.

امیر پوردستان افزود: انتقال آتش توپخانه یکی دیگر از برنامه‌های ما در این رزمایش است؛ بدین ترتیب که پس از استقرار یگان توپخانه، واحد‌هایی که ذیل این مجموعه فعالیت می‌کنند باید آتش خود را به جهت‌های مختلفی که مورد نظر است، انتقال دهند.

وی همچنین ادامه داد: جابه‌جایی سریع، انتقال و تحرک حرف از اهداف اصلی ما در این رزمایش است و همچنین در بخش به‌کارگیری سلاح‌ها که متناسب با درگیری‌های منطقه‌ای است، استفاده از تک‌تیراندازها را نیز در دستور کار قرار داریم.

**انهدام اهداف متحرک در هوا و زمین با پهپادهای انتحاری نزاجا

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه در این رزمایش پهپادهای انتحاری نیز مورد استفاده قرارمی‌گیرند، تصریح کرد: نحوه کار بدین ترتیب است که هدف مشخص می‌شود و پهپاد انتحاری به‌صورت اتوپایلوت "autopilot" (هدایتی) به سمت هدف حرکت کرده، و طبق مامورت تعریف شده اهداف خود را در هوا و زمین مورد اصابت قرار می‌دهد.

** رزمایش جنگال نزاجا در منطقه نصرآباد اصفهان برگزار می‌شود

وی در خصوص برگزار رزمایش جنگال گفت: رزمایش جنگال ما تا پایان سال جاری در منطقه نصرآباد اصفهان اجرا می‌شود.

امیر پوردستان افزود: بخش‌هایی از واحدهای جنگال نیروی هوایی و نیروی دریایی ارتش در این رزمایش نیروی زمینی را پشتیبانی می‌کنند.

وی در پاسخ به سوال دفاع پرس مبنی بر اینکه نیروی زمینی به تازگی در رزمایش محمد رسول‌الله(ص) حضور داشته است، از این رو وجه تمایز رزمایش "مهزیار" با رزمایش محمد رسول‌الله(ص) چیست، گفت: وجه تمایز در نوع تاکتیک‌ها است، ما در رزمایش محمد رسول‌الله(ص) که در جنوب شرق کشور برگزار شد یک سری تاکتیک‌ها را با تکیه بر ادوات زرهی برگزار کردیم، اما در این رزمایش سرمایه‌گذاری ما بر روی یگان‌های پیاده است.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا