گروهک تروریستی داعش حاصل تفکر نرم افزاری غرب است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
پایگاه مردمی ارتش ::معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: ابزار سلطه از سخت افزار به نرم افزار تغییر کرده است. برهمین مبنا غرب درصدد تسلط بر فرهنگ جوامع انسانی است و تئوریسین‌های غربی توانسته‌اند دنیای غرب را به این توجه برسانند که هرکس بر امواج فکری جامعه حاکم شد می‌تواند حاکم بر دنیا باشد و قدرت را در دست خواهد داشت.

به گزارشپایگاه مردمی ارتشبه نقل از    دفاع مقدس، امیر سرتیپ محمد حسین دادرس در جلسه هم اندیشی با پژوهشگران سازمان حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس ارتش با بیان اینکه قاعده قدرت حکومتی در دنیا تغییر کرده است، اظهار داشت: با تغییر قاعده، همه چیز تغییر کرده و با شکستن مرزها بر زندگی اجتماعی انسان‌ها تاثیر گذاشته است.

وی افزود: امروز این قاعده در کوتاه مدت با ایجاد یک فضای مجازی زندگی را تحت تاثیر خود قرار داده است و افراد بدون حضور فیزیکی، می‌توانند در اقصی نقاط دنیا حضور داشته و به تبادل اطلاعات پردازند.

امیر دادرس با بیان اینکه در فضای مجازی تنها روح فرد در اختیار ما است، ادامه داد: در این نوع ارتباط هوش، حواس و تمام گیرنده‌های فرد در ارتباط با نظام بیرونی فعال شده است. این نظام مجازی پشتوانه و سرعت خود را مدیون انقلابی است که در تکنولوژی به وقوع پیوسته است.

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: فضای الکترونیک همه چیز را دگرگون کرده است و امروز شاهد ارائه تئوری در اروپا هستیم که در مدت کوتاهی این تئوری‌ها تایید و یا رد می‌شوند که این امر نقد پذیر بودن نظریات را نشان می‌دهد.

امیر دادرس خاطرنشان کرد: فضای مجازی حاکمیتی ایجاد کرده که بر مبنای آن، حاکمیت نظام خانواده، نظام آموزشی یک جامعه،­­ نظام حکومتی کمرنگ تر شده و این یعنی امروز دنیای مجازی، سلطه پیدا کرده است­. به عبارتی اگر بخواهیم ببینیم قدرت نظام امنیتی یک منطقه، نظام امنیتی جامعه،­ نظام امنیتی در فضای بزرگتر چگونه تعریف شده است باید ببینیم که این حاکمیت که درابتدا می‌توانسته ثبات ایجاد کند­ از کجا شروع می­شود و به کجا می‌رسد، به همین دلیل است که امروزه مقداری توجه دنیا از ژئوپلیتیک به ژئواکونومی و باز جلوتر به ژئوکالچر متمایل شده است.­

وی بیان کرد: امروزه در نظام رفتاری یک جامعه، فکر انسانی مورد توجه است و بر همین مبنا، دنیای امروز تشکیلاتی را به نام تکفیری و داعش راه انداخته است و این نشات گرفته از تفاوت در رویکردها و دیدگاه‌ها است.

امیر دادرس با اشاره به تفاوت‌های موجود در دنیای اسلام و غرب، اضافه کرد: تفاوت در این دو، تفاوت در مبنای فکری آن‌ها است و ما به عنوان مسلمان معتقدیم که دین اسلام برای تمام شئون زندگی دارای برنامه است و این در صورتی است که در غرب، تئوریسین‌ها برای زندگی برنامه می‌نویسند.

معاون هماهنگ کننده ارتش اذعان کرد: در غرب با تغییر زمان، افراد با افکار متفاوت به ترسیم برنامه زندگی می‌پردازند و در این قضیه محیط بیرونی اتفاقات روز دنیا، توانمندی و امکانات و... برای آن‌ها ملاک قرار می‌گیرد و این در حالی است که دین مبین اسلام یک برنامه را در قالب زمانهای متفاوت ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه ابزار سلطه از سخت افزار به نرم افزار تغییر وضعیت داده است، اظهار داشت: بر همین مبنا غرب در صدد تسلط بر فرهنگ جوامع انسانی است. پس می توان گفت تئوریسین‌های غربی توانسته اند دنیای غرب را به این توجه برسانند که  "هرکس بر امواج فکری جامعه حاکم شد می‌تواند حاکم بر دنیا باشد" و قدرت را در دست خواهد داشت. جنس این طراحی‌ها، نرم افزاری است و چون از عمق و نفوذ بیشتری برخوردار است خطر بیشتری را هم متوجه جوامعی که با این تهدید روبرو هستند، می‌کند.

امیر دادرس با تاکید بر اینکه گروهک تروریستی داعش حاصل تفکر نرم افزاری می‌باشد، تصریح کرد: در این طراحی شیعه و سنی در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرد و سپس هر دو به وسیله داعش از بین می‌رود و دشمن بدون پرداخت هزینه‌ای به اهداف خود در منطقه می‌رسد.

فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش ادامه داد: برای از بین بردن چنین طرح‌هایی باید از جنس خودشان اقدام کنیم. با این روند، فضای مجازی، فضای گفتمانی و فضای ادراکی شد. بنابراین آینده متعلق به آن کسی می‌باشد که در این فضا بتواند مقدمات خودش را کشف کند.

وی بیان کرد: در این سوی، دشمن در کشور جمهوری اسلامی ایران، که کشوری با قومیت‌های مختلف است به دنبال تفرقه است و با ایجاد فضایی ارزش‌های قومی را در تقابل با ارزشهای ملی قرار داده است و تلاش می‌کند فضایی ایجاد کند که ارزشهای ملی در تقابل با ارزشهای دینی باشد. با این روند، به ترتیب بحران هویت، بحران مشروعیت و... ایجاد می‌شود.

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: وهابیت توسط انگلستان طراحی شده و با استفاده از امکانات و ایجاد شبکه‌های مختلف، شیعه‌ای را تبلیغ می‌کند که به اهل تسنن توهین می‌کند که در نهایت آتش شعله بر افروخته می‌شود و این امر توسط تشیع انگلیسی که دارای تشکیلات است، تامین می شود.

وی گفت: برای آنکه گرفتار تحریف نشویم باید به این اعتقاد که حق و واقعیتی را که در عمل اتفاق افتاده بی‌کم و کاست بگوئیم، سهم و حق هر نهادی باید برابر واقع محفوظ باشد و در این راه از خود سعی و تلاش کافی را نشان دهیم.

امیر دادرس با خطاب قرار دادن محققین و نویسندگان دفاع مقدس، اظهار کرد: شما محققین و نویسندگان تاریخ دفاع مقدس که از فرماندهان و پیشکسوتان آن دوران سراسر افتخار هستید، در این برهه وظیفه جمع آوری اسناد و مدارک را بر عهده دارید که وظیفه سنگینی بر دوش شماست.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا