اظهار شگفتی فرمانده ارشد روس از نبوغ شهید ستاری/

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 پایگاه مردمی ارتش ::حجت الاسلام شهیدی با تشریح ماجرای سفرش به روسیه که به همراهی شهید ستاری انجام شد، گفت: فرمانده ارشد روس از سؤالات موشکافانه و اطلاعات گسترده شهید ستاری راجع به سامانه اس 300 شگفت‌زده شد.

به گزارشپایگاه مردمی ارتش به نقل از   خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس،  حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در همایش تجلیل از حماسه‌سازان عملیات والفجر 8 که صبح امروز در قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) برگزار شد، با اشاره به ماجرای سفر خود به همراه شهید منصور ستاری (فرمانده وقت نیروی هوایی ارتش) به کشور روسیه برای خرید سامانه پدافندی "اس 300" گفت: شهید ستاری هنگامی که برای خرید این سامانه در مسکو وارد مذاکره شده بود، با فرماندهان مختلف روس در این باره سخن می‌گفت و سؤالات متعددی می‌کرد.

وی ادامه داد: سؤالات شهید ستاری به گونه‌ای بود که فرماندهان روسی یک به یک برای پاسخگویی به ایشان عوض می‌شدند و کار به جایی رسید که فرمانده ارشد روس آمد و وقتی با سؤالات موشکافانه و اطلاعات گسترده آن شهید راجع به سامانه اس 300 مواجه شد، گفت "من شک کردم که احتمالا شما یک مدل از این سامانه را در کشورتان داشته باشید".

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه، به ایام‌الله دهه فجر و همچنین عملیات والفجر 8 اشاره و عنوان کرد: 19 بهمن 1357 و 20 بهمن 1364 یوم‌الله است؛ زیرا 19 بهمن طلوع انقلاب را رقم زد و 20 بهمن با عملیات والفجر 8 پیروزی در جنگ تحمیلی را برای ما به ارمغان آورد.

حجت‌الاسلام شهیدی تصریح کرد: پدافند قهرمان در طول عملیات والفجر 8 با فرماندهی دانشمند فرهیخته، شهید سرلشکر ستاری، معجزه آفرید.

وی با بیان اینکه عملیات والفجر 8 که در اروند رود و منطقه فاو انجام شد، ویژگی‌های خاصی داشت، افزود: رزمندگان اسلام در این عملیات توانستند محور مواصلاتی نیروی دریایی رژیم بعث عراق با خلیج فارس را قطع کرده، و پایگاه‌های استراتژیک "البکر" و "الامیه" عراق را که پایانه صدور نفت این کشور بودند از کار بیاندازند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: عراق در این عملیات، منطقه استراتژیک فاو را از دست داد، و سنگینی این شکست برای بعثی‌ها به اندازه‌ای بود که آن‌ها به‌منظور جبران آن حملات هوایی دیوانه‌واری را علیه کشورمان آغاز کردند.

حجت‌الاسلام شهیدی ادامه داد: جلوی این حملات باید به گونه‌ای گرفته می‌شد، که در این راستا شهید ستاری با انجام اقداماتی مبتکرانه توانست این مهم را انجام دهد و 70 هواگرد دشمن را منهدم کند.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا