امیر ظهیرنژاد یکی از عناصر تأثیرگذار در آزادسازی خرمشهر بود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به خصوصیات فردی امیر ظهیرنژاد (فرمانده نزاجا در دوران دفاع مقدس) گفت: وی یکی از عناصر تأثیرگذار در شکستن حصر آبادان و آزادسازی خرمشهر بود.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتشبه نقل از خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، صبح امروز در مراسم بزرگداشت امیر سرلشکر «قاسمعلی ظهیرنژاد» که در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد، اظهار داشت: امیر ظهیرنژاد در هر مسئولیتی که بود همواره خود را سرباز وطن می‌دانست و در راستای اعتلای امنیت کشور می کوشید.

وی افزود: او در حساس‌ترین شرایط به سفارش شهید سپهبد قرنی، فرماندهی لشکر 64 ارومیه را عهده‌دار شد، و با حضور خود در ایجاد امنیت در غرب کشور نقش‌آفرینی کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: ظهیرنژاد یکی از عناصر تأثیرگذار در شکستن حصر آبادان و آزادسازی خرمشهر بود.

حجت‌الاسلام آل هاشم با بیان اینکه نقش ارتش در دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی بسیار ارزشمند و ستودنی است، افزود: در تجزیه و تحلیل رفتار ارتش در پیروزی انقلاب در می‌ابیم که ارتشی که در سیطره بیگانگان بود، بدنه سالمی داشت و به دلیل عدم رضایت از سیاست‌های ضدفرهنگی رژیم گذشته و وابستگی به بیگانگان، نقش موثری را در تسریع پیروزی انقلاب ایفا کرد.

وی گفت: ارتش به ظاهر مجهز آن دوران که با پیشرفته‌ترین سلاح‌ها برای حفظ رژیم شاهنشاهی و غرب سازماندهی شده بود، با رهنمودهای حضرت امام تغییر جهت داد و با پیوستن به انقلاب، حماسه‌ای ماندگار آفرید و نام خود را به نام ارتش جمهوری اسلامی ثبت کرد.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی آجا، تصریح کرد: امام خمینی(ره) در یک جمله در خصوص ارتش فرمودند "مردم خوب و بد و مقصر و غیرمقصر را تشخیص می‌دهند و قطعا نقش ارتش را در پیروزی انقلاب نادیده نمی‌گیرند."

وی افزود: اکنون کارنامه ارتش در سایه ایثار و از خودگذشتگی نیروهای جان بر کف به‌ویژه در دوران دفاع مقدس پرافتخار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از گام‌های مهمی که در جهت سقوط رژیم شاهنشاهی انجام شد، حرکت تاریخی کارکنان ارتش در ۱۹ بهمن ۵۷ بود که تنها یک‌هفته پس از ورود امام(ره) به کشور انجام شد و این حرکت، رژیم شاهنشاهی را نا‌امید ساخت و سندی از افتخار و رشادت را در تاریخ ایران ثبت کرد.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا