زمینه ورود جمهوری اسلامی به «بازار جهانی خدمات فضایی» فراهم شده است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فراهم شدن زمینه ورود به بازار جهانی خدمات فضایی را ازجمله دستاوردهای پرتاب ماهواره ملی فجر توسط ماهواره‌بر سفیر فجر ذکر کرد.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از  گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه پرتاب ماهواره ملی «فجر» به فضا، با تبریک این موفقیت ارزشمند به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ریاست محترم جمهور و ملت شریف ایران اظهار داشت: طراحی و ساخت ماهواره ملی فجر حاصل تلاش مومنانه، خالصانه و جهادی دانشمندان و محققان فضایی شرکت صنایع الکترونیک ایران و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و مراکز تحقیقاتی، علمی و دانشگاهی کشور، و نشان دیگری بر تداوم رشد بالنده علمی کشور در عرصهٔ فناوری‌های پیشرفته است.

وی درباره ماهواره‌بر سفیر فجر نیز گفت: ماهواره‌بر سفیر فجر که کلیه مراحل طراحی و ساخت آن به صورت بومی در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع انجام شده است، تثبیت توانمندی ماهواره‌برهای جمهوری اسلامی ایران برای استقرار ماهواره در مدار زمین و دستیابی به یک پروژه ملی قابل طرح در سطح جهانی از دستاوردهای طراحی و ساخت آن است.

وزیر دفاع، ایجاد زیرساخت‌های مناسب و کسب توانمندی جهت طراحی و ساخت نسل جدید ماهواره‌بر‌ها، فراهم شدن زمینه ورود به بازار جهانی خدمات فضایی به واسطه پرتاب ماهواره، استفاده از توانمندی‌های بومی در توسعه علوم و فناوری‌های فضایی و طراحی ماموریت‌های پیچیده فضایی را از دیگر دستاوردهای طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره ملی فجر ذکر کرد.

سردار دهقان در ادامه تصریح کرد: مرکز هدایت و کنترل عملیات فضایی کشور عهده‌دار پشتیبانی و نظارت بر عملیات بهره‌برداری ماهواره فجر به کمک شبکه ایستگاه‌های زمینی بومی بوده، و تمامی مراحل طراحی، ساخت، تست و نصب آن‌ها توسط متخصصان فضایی شرکت صنایع الکترونیک ایران انجام شده است.

وی با قدردانی از زحمات، تلاش‌ها و همت بلند متخصصان فضایی کشورمان در بخش‌های مختلف به‌ویژه شرکت صنایع الکترونیک ایران و سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع، این موفقیت و پیروزی بزرگ را در تداوم پیروزی‌های بزرگ ملت ایران در دهه فجر دانست و افزود: موفقیت کشورمان در عرصه فناوری فضایی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

وزیر دفاع در پایان گفت: به فضل الهی دستاوردهای بزرگ دیگری در عرصه فناوری فضایی با همت و تلاش فرزندان رشید ملت ایران در وزارت دفاع در دست اقدام است که ان‌شاءالله در آینده به اطلاع ملت شریف ایران خواهد رسید.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا