رزمایش گسترده محمد رسول الله(ص) تجربه یک جنگ واقعی بود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

 فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه رزمایش گسترده محمد رسول الله(ص) تجربه یک جنگ واقعی بود، گفت: هدف اصلی ما در این رزمایش ارزیابی قدرت عکس‌العمل در مقابل حوادث و شدت برخورد با دشمن بود.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از   گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم تشییع پیکر پاک ستوان سوم شهید علی خوش‌کلام که در ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار شد، ضمن تشریح مواردی از رزمایش گسترده محمد رسول‌الله(ص) در سخنانی با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) اظهار داشت: جنگ یک گزند بازدارنده است، که چه بخواهید و چه نخواهید با طعم تلخش به سمت شما می‌آید.

وی در این رابطه افزود: اگر ملتی خود را برای مقابله با جنگ آن آماده کند و از تلخی‌های آن نهراسد با پیروزی از میادین جنگ بیرون می‌آید، و این آمادگی به سادگی محقق نمی‌شود مگر اینکه سختی‌ها و مشقات زیادی را تحمل کرد.

امیر پوردستان تاکید کرد: یکی از جلوه‌های حصول آمادگی اجرای رزمایش‌هاست؛ چرا که در این رزمایش‌ها هنگامی‌که لحظه واقعی از جنگ به ظهور می‌رسد قابلیت دفاعی و توان عملیاتی یگان­‌ها و افراد را ارتقا می‌بخشد و این ثمرات بسیاری دارد.

وی نخستین ثمره رزمایش را، افزایش اعتماد به نفس رزمندگان  در اجرای ماموریت‌­های محوله در هر نقطه از منطقه عملیاتی دانست و افزود: امنیت روانی مردم نیز دومین ثمره اجرای رزمایش است؛ چراکه آنها اطمینان حاصل می‌کنند فرزندان سربازشان از توانمندی بالایی برخوردارند و در برابر چنگ و دندانی که استکبار جهانی نشان می‌دهد ترسی به دل راه نمی‌دهند.

سرتیپ پوردستان در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: رزمایش محمد رسول‌الله(ص) که در جنوب شرق کشور برگزار شد، دقیقا تجربه یک جنگ واقعی بود. هدف اصلی ما در این رزمایش ارزیابی قدرت عکس‌العمل در مقابل حوادث و شدت برخورد با دشمن بود؛ به همین دلیل حجم نیروهای حاضر در رزمایش، شدت آتش‌ها و جابجایی سریع نیروها از ویژگی‌های بارز این رزمایش بود.

 فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به شهادت شهید ستوان سوم علی خوش‌کلام گفت:  امروز نیروی زمینی ارتش از افسرانی جوان و متخصص در زمینه‌های مختلف بهره‌مند است، و این افسر متدین و مخلص که از کارکنان با ایمان و فداکار و متخصص در رسته زرهی بود در  تیپ ۳۶ پیاده مکانیزه نیروی زمینی ارتش خدمت مقدس خود را انجام می‌داد و به جهت تخصصی که داشت به ماموریت اعزام شد، که در حین اجرای ماموریت در مناطق عملیاتی دچار سانحه شده و به خیل عظیم شهدای همرزمش شتافت.

بر اساس این گزارش، در این مراسم نماز بر پیکر این شهید به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اقامه و سپس تشییع پیکر مطهر این شهید والامقام بر دستان همرزمانش از مقابل ستاد نیروی زمینی ارتش انجام شد.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا