"یسیر" پهپاد انتحاری است یا شناسایی و مراقبت؟ +عکس و مشخصات

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 پایگاه مردمی ارتش ::یسیر یک پهپاد رادارگریز است که با استفاده از دوربین پیشرفته‌ی خود، انجام عملیات شناسایی و مراقبت را به عهده دارد.

به گزارش گروه  پایگاه مردمی ارتش به نقل از  دفاعی امنیتی دفاع پرس، پهپاد «یسیر» معروف‌ترین ریزپرنده‌ی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی است.

این پهپاد با توجه به ابعاد نوع سازه، بدنه و نوع محموله‌ای که حمل می‌کند، برای شناسایی هوایی طراحی شده استو می‌تواند  تا ارتفاع 11 تا 15 هزار پا به مدت 7 تا 10 ساعت پرواز کند.

اما قابلیت‌های این پهپاد را باید در طراحی آیرودینامیکی آن جست‌وجو کرد. طراحی این پهپاد به‌گونه‌ای است که از سطح مقطع راداری (RCS) پایینی برخوردار است. همین قابلیت باعث پنهان‌کاری و رادارگریزی یسیر شده است تا عملیات شناسایی را با موفقیت بیشتری انجام دهد.

دیگر قابلیت این پهپاد، استفاده از دوربین تصویربرداری پیشرفته در زیر دماغه‌ی آن است. این دوربین پیشرفته می‌تواند به صورت 360 درجه از اطراف خود تصویربرداری کند. یسیر نیز قابلیت ارسال به‌لحظه (آن‌لاین) تصاویر را به مرکز فرماندهی داراست.

شکل، اندازه‌ی کوچک، استفاده از دوربین‌ پیشرفته و عدم وجود فضای کافی برای حمل و یا جاگذاری مهمات، امکان عملیات انتحاری را از این پهپاد گرفته است.

سرهنگ خلبان پهپاد «رضا خاکی» فرمانده یگان پهپاد نیروی زمینی ارتش نیز در گفت‌و‌گو با دفاع پرس درباره قابلیت‌های این پهپاد گفت: "یسیر" پهپاد شناسایی و مراقبت است و قابلیت اجرای عملیات انتحاری را ندارد.

وی با بیان اینکه چون سقف پروازی پهپاد "یسیر" با دیگر ریزپرنده‌ها در تداخل بود، در رزمایش محمد رسول‌الله(ص) از این مدل پهپاد استفاده نکردیم، تصریح کرد: در رزمایش اخیر ارتش از انواع دیگری از پهپادها با سقف پروازی بالاتر استفاده کردیم.

وی با تاکید بر اینکه "یسیر" در کلاس خود دارای قابلیت‌های ارزنده‌ای است، افزود: نیروی زمینی در بسیاری از نقاط کشور از این پهپاد در ماموریت‌های مختلف استفاده کرده است و تاکنون عملکرد مطلوبی داشته است.

یگان پهپادی نزاجا از انواع پهپادهای شناسایی و بومی ساخته شده به‌دست متخصصان داخلی در راستای ایجاد اشراف اطلاعاتی در مرزها و همچنین نیروهای سطحی عمل‌کننده استفاده می‌کند.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا