چگونه بالگرد شناسایی "AB-212" تهاجمی شد؟/ شناورهای دریایی دشمن در تیررس بالگرد چابک نداجا +عکس

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 پایگاه مردمی ارتش ::سیستم هدف‌گذاری و شلیک بالگرد AB-212 به طور کامل تحت کنترل خلبان قرار دارد و خلبان می تواند گلوله شلیک شده را به طرف اهداف مورد نظر هدایت کند.
به گزارشپایگاه مردمی ارتش به نقل از   خبرنگار دفاعی دفاع پرس، نیروی دریایی ارتش برای نخستین بار در ششمین روز از رزمایش محمد رسول‌الله(ص) بالگردهای AB-212 را که به سامانه تیربار و راکت‌انداز مجهزشده بود را به منصه نمایش گذاشت.

همچنین دربخشی از این رزمایش، سامانه‌ تسلیحاتی تعبیه شده بر این بالگرد با اجرای شلیک موفق، تست عملیاتی خود را پشت سر گذاشت.

براساس این گزارش، بالگرد Bell AB-212، نوعی بالگرد تاکتیکی است که برای ماموریت‌های نظامی همچون حمل‌ونقل تاکتیکی، عملیات جستجو و نجات و ایفای نقش آمبولانس پرنده، عملیات‌های شناسایی و پشتیبانی نزدیک هوایی استفاده می‌شود.

بالگرد بل 212 یک مدل توسعه یافته از مدل های قبلی آن یعنی مدل‌های بسیار موفق بل 204 و 205 است.

این بالگرد در نیروی دریایی، برای کمک به نیروهای عمل‌کننده در تاخت‌های آبی و خاکی مورد استفاده تیپ تفنگداران دریایی قرار می گیرد.

ماموریت عملیاتی این نوع بالگردها در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، هلی‌برن و جابه‌جایی سریع نیروهای واکنش سریع و همچنین گشت و شناسایی مناطق دریایی و ساحلی و ارسال اطلاعات به واحدهای عملیاتی است.

بالگردهای پیش از این در دوران دفاع مقدس به موشک‌های AS-12 بودند.

بالگرد AB-212 در حال شلیک موشک AS-12

این موشک ها با هلیکوپتر AB.212ASW«ضد زیردریایی» به‌کار گرفته می‌شدند و بنظر می‌رسد امروزه با روی کار آمدن موشک‌هایی نظیر کوثر، نور، قادر و نصر1 دیگر کاربردی در نیروی دریایی ایران ندارند.

همچنین تصویری نیز از این بالگرد وجود دارد که نشان می‌دهد به تیربار گاتلینگ چرخان M-197 20 mmبا غلاف GPU-2/Aمجهز است.

بالگرد AB-212 مجهز به به تیربار گاتلینگ چرخان M-197 20 mm

امروز متخصصان صنعت دفاعی کشور با اجرای طرح ابتکاری توانستند سامانه راکت‌انداز را در قسمت راست بالگرد Bell AB-212 تعبیه کنند که با برد مناسب وقدرت تخریب بالا توانایی اجرای عملیات‌های آفندی و پدافندی را در عرصه دریا و ساحل دارد.

این بالگرد یکی از بیست فروند بالگردی است که در خردادماه امسال و در جریان تحویل ۲۰ فروند بالگرد بازسازی و تعمیر شده به نیروهای مسلح به نیروی دریایی ارتش تحویل داده شد.

تصویر بالگرد Bell AB-212 و تیربار چرخشی آن

بالگرد Bell AB-212 تحت پروژه‌ای به نام شاهین به یک قبضه تیربار تک لوله ۱۲.۷ میلیمتری دوشکا و یک پرتابگر ۷ فروندی راکت‌های هایدرا مجهز شده است.

سیستم هدف‌گذاری و شلیک این بالگرد به طور کامل تحت کنترل خلبان قرار دارد و خلبان می تواند گلوله شلیک شده را به طرف اهداف مورد نظر هدایت کند.

بالگرد AB-212 با نصب این تیربار سنگین چرخشی و همچنین راکت‌‌انداز، قابلیت رزمی و تهاجمی پیدا کرده و می‌تواند اهداف ثابت و متحرک را در دریا و خشکی مورد اصابت قرار دهد.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا