فعالیت 24 ساعته پدافند هوایی در رزمایش ارتش
تاريخ : 10 / 10 / 1393برچسب:, | 10:40 | نویسنده : بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانیبا(ص) گفت: پدافند هوایی در تمامی روزهای رزمایش مشترک نیروهای ارتش، حضوری 24 ساعته داشت.

امیر سرتیپ «فرزاد اسماعیلی» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا به منطقه رزمایش «محمد رسول الله(ص)» افزود: قرارگاه پدافند هوایی باید به صورت 24 ساعته از آسمان کشور حفاظت کند.

وی ادامه داد: این قرارگاه همچون دیگر رزمایش ها، در رزمایش «محمد رسول الله (ص)» نیز حضور داشت و به صورت گسترده منطقه رزمایش را رصد می کرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) عنوان کرد: استفاده از سامانه های هوشمند یکی از فعالیت های قرارگاه پدافند هوایی در رزمایش بود.

امیر اسماعیلی با بیان اینکه هر روز کشف و شناسایی در منطقه رزمایش صورت می گرفت، افزود: به محض اینکه هواپیمای فرامنطقه ای وارد منطقه رزمایش می شد آن را رصد می کردیم و اخطارهای لازم را می دادیم تا منطقه را ترک کند.

وی با بیان اینکه بخشی از هواپیماهای نیروی هوایی در رزمایش «محمد رسول الله (ص)» در قالب نیروهای دشمن دست به عملیات می زدند، گفت: در یک تمرین رزمی، این هواپیماها را شناسایی و رهگیری می کردیم که در این زمینه تاکتیک ها و روش های جدید شناسایی مورد استفاده قرار می گرفت.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه پهپادهای بدون سرنشین در این رزمایش به پرواز در می آمدند، گفت: چندین پرتاب به سمت پهپادهای بدون سرنشین که نقش نیروهای دشمن را بازی می کردند، انجام شد و عملیات با موفقیت به انجام رسید.

امیر اسماعیلی افزود: سامانه های جدید پدافند هوایی در این رزمایش مورد استفاده قرار گرفتند که بخشی از آنها رسانه ای شدند.

وی گفت: سامانه فرماندهای و کنترل فکور در این رزمایش نیز به خوبی مورد استفاده قرار گرفت. توپخانه های ما در کل منطقه رزمایش مستقر بودند تا در صورت نیاز به شلیک بپردازند.

رزمایش مشترک نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان «محمد رسوال الله(ص)» ظهر چهارشنبه با برگزاری رژه یگان های دریایی پایان می یابد.

این رزمایش از چهارم دی ماه در منطقه ای به وسعت دو میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا مدار 10 درجه در شمال اقیانوس هند برگزار شد.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا