امیر سلامی: اهداف رزمایش محمدرسول الله (ص) محقق شد
تاريخ : 10 / 10 / 1393برچسب:, | 8:50 | نویسنده : بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

پایگاه مردمی ارتش ::رییس هیات ناظران عملکرد رزمایش محمد رسول الله (ص) نحوه اجرای این رزمایش را مطلوب و رضایت بخش توصیف کرد و گفت: اهدافی که برای این دوره از رزمایش مد نظر یگان های ارتش بود، محقق شد.

امیر سرتیپ «مصطفی سلامی» رییس هیات ناظران روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی گروه اجتماعی ایرنا به منطقه رزمایش با اشاره به این که تا این لحظه از برگزاری رزمایش در شرایط مطلوبی قرار داریم و به اهداف از پیش تعیین شده دست یافته ایم، افزود، رزمایش ها آخرین مرحله یک دوره آموزشی هستند که برای ارتقاع توان عملیاتی یک یگان نظامی طرح ریزی و اجرا می شوند.

تمرین رزمی بین نیروها، افزایش توان مقابله با تهدیدات، نمایش اقتدار نیروهای مسلح، انتقال تجربه به فرماندهان جوان و آزمایش تجهیزات و دستاوردهای جدید از جمله اهداف این رزمایش بود.

رزمایش مزبور امروز و تا ساعاتی دیگر با حضور دکتر حسن روحانی رییس جمهوری همراه با شماری از وزرا و مشاوران خود و سان دیدن از رژه دریایی یگان های شناور ارتش جمهوری اسلامی ایران پایان می یابد.

رییس جمهور در ادامه سفر خود به استان سیستان و بلوچستان صبح امروز به منظور بازدید از منطقه رزمایش محمد رسول الله (ص) و سان دیدن رژه یگان های دریایی نیروی دریایی ارتش وارد جاسک شد.

روحانی روز گذشته به این استان سفر کرده بود.

بندر جاسک یکی از شهرهای استان هرمزگان در جنوب ایران است. این شهر در بخش مرکزی شهرستان جاسک قرار دارد و از شهرهای استراتژیک ایران می باشد.

رزمایش مشترک نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان محمد رسول الله(ص) که از چهارم دی ماه در منطقه ای به وسعت دو میلیون 200 هزار کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا مدار 10 درجه در شمال اقیانوس هند آغاز شد.

پیشتر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده رزمایش محمد رسول الله(ص) اعلام کرده بود که ناظرانی در تمامی بخش های رزمایش حضور دارند تا عملکرد یگان های عملیاتی در رزمایش را مورد بررسی قرار دهند.

امیر سلامی در ادامه با اشاره به این که یکی از اهداف رزمایش محمد رسول الله(ص) تمرین عملیاتی کلیه نفرات به خصوص در یک کار دسته جمعی و گروهی بود، گفت: اطمینان از آمادگی تجهیزات و سلاح های موجود در اختیار یگان ها و آزمایش تجهیزاتی که به تازگی در اختیار آنها قرار گرفته اند ، بخش دیگری از اهداف رزمایش محمد رسول الله (ص) بود.

وی با تاکید بر این که انتقال تجربه به فرماندهان جوان و بالا بردن قدرت تدبیر و تصمیم گیری فرماندهان در صحنه عملیات نیز از اهداف این رزمایش بود، تاکید کرد، با برگزاری چنین رزمایش هایی می توان توان رزمی نیروها را افزایش داد و هر تمرین رزمی در هر کجا که انجام شود به تکمیل مهارت کاربران می انجامد.

به گفته رییس هیات ناظران رزمایش محمد رسول الله (ص) به طور قطع هیچ کاری بی نقص نیست و ما می توانیم پس از این کارهای بهتری را نیز ارائه دهیم.

امیر سلامی ادامه داد، ما در مرحله بعد و با پایان رزمایش شواهد را باردیگر مورد بررسی قرار می دهیم تا برخی نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را بیش از پیش تقویت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه رزمایش های بعدی مقتدرانه تر خواهند بود، افزود: با برطرف کردن نقاط ضعف قطعا در رزمایش های آینده عملکرد بهتری خواهیم داشت.



**رزمایش برای تهدید نیست

رییس هیات ناظران با بیان اینکه این رزمایش بیشتر جنبه آموزشی دارد، گفت: ما این رزمایش را برای تهدید کسی انجام نمی دهیم.

امیر سلامی ادامه داد: پیام رزمایش برای کشور های همسایه دوستی و محبت است و می خواهیم بگوییم که ما در کنار آنها حضور داریم و بیداریم.

وی توضیح داد: پیام رزمایش برای دشمن نیز این است که نیروهای مسلح ما همیشه بیدارند، مقتدارنه حضور دارند و هر روز برای افزایش توان خود تلاش می کنند.



*** رزمایش ارتش موفق بود

معاون آماد و پشتیبانی ستادکل نیروهای مسلح هم با ابراز رضایت از رزمایش مشترک نیروهای ارتش جمهوری گفت : رزمایش محمد رسول الله (ص) در اجرای برنامه ها و محقق کردن اهداف خود موفق بود.

سردار سرتیپ علی عبداللهی در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا به منطقه رزمایش محمدرسول الله (ص) اظهار داشت: آنچه که در رزمایش مشترک نیروهای ارتش دیده شد بخشی از نوآوری ها و تجهیزات جدید نیروهای مسلح است.

وی افزود: این تجهیزات در رزمایش محمد رسول الله (ص) مورد استفاده و آزمایش قرار گرفتند و به خوبی عمل کردند.

معاون آماد و پشتیبانی ستادکل نیروهای مسلح گفت: در این رزمایش آنچه که از پیش مد نظر بود به خوبی محقق شد.

نیروهای چهارگانه ارتش در نخستین روز این رزمایش به گسترش در منطقه پرداختند و در دومین روز، یگان های نیروی زمینی با حمایت قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) و نیروی هوایی ارتش از پیشروی نیروهای دشمن فرضی در سواحل جنوب کشور جلوگیری و به آنها حمله کردند.

در سومین روز از رزمایش مشترک عملیات کشف، شناسایی و ره گیری هواگردهای دشمن انجام شد و انواع رادارهای ثابت و تاکتیکی، دیده بانی بصری، سایت های شنود الکترونیک، توپخانه های مختلف، سامانه های کنترل و سامانه های موشکی به کار گرفته شدند.

در چهارمین روز از این رزمایش، عملیات مین روبی توسط یگان های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و شلیک موشک های هوا نیز توسط هواپیماهای «اف 4» و «سوخو 24» اجرا شد.

در پنجمین روز از رزمایش نیز موشک های ساحل به دریای نور و نصر به سمت اهداف از پیش تعیین شده پرتاپ شدند.

مرحله پایانی عملیات های این رزمایش در ششمین روز توسط یگان های تکاور دریایی به اجرا گذاشته شد.

در این روز موشک های دریاپایه نور و نصر شلیک شدند و نخستین بالگرد مسلح شده توسط نیروی دریایی به اجرای عملیات پرداخت.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا