5نکته معاون عملیات قرارگاه مرکزی خاتم‌ ستادکل از رزمایش بزرگ ارتش
تاريخ : 5 / 10 / 1393برچسب:, | 12:27 | نویسنده : بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

خبرگزاری فارس: ۵ نکته معاون عملیات قرارگاه مرکزی خاتم‌ ستادکل از رزمایش بزرگ ارتش

پایگاه مردمی ارتش ::سردار شادمانی معاون عملیات قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) برخی نکات مهم رزمایش بزرگ ارتش در ۲ روز اول را تشریح کرد.

سردار علی شادمانی معاون عملیات قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) در حاشیه رزمایش امروز(جمعه) یگان‌های زمینی که در قالب مانور بزرگ محمد رسول‌الله (ص) ارتش برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به منطقه عمومی این رزمایش، در خصوص عملکرد یگان‌های حاضر در میدان اظهار داشت: یکی از مطالبات ما در قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) این است که نیروها حتما آموزش‌هایی که می‌بینند را در صحنه عمل تمرین کنند و اگر در ارائه دروس و آموزش اشکالاتی وجود دارد بتوانند آنها را اصلاح کنند.

شادمانی با بیان اینکه تاکتیک‌های انجام شده در این رزمایش به خوبی اجرا شد، یکی از نکات رزمایش امروز را در استفاده از جنبه‌های تاکتیکی زمین دانست و افزود: این زمین، زمین بسیار پیچیده‌ای است که لازم بود کارکنان به خوبی آن را انتخاب و در آن آرایش بگیرند تا هم توسط دشمن مشاهده نشوند و هم بتوانند تاکتیک‌ها را به خوبی عملیاتی کنند.

وی تصریح کرد: در این مرحله هم نیروهای پیاده، هم زرهی و هم پشتیبانی آتش به خوبی عمل کردند.

معاون عملیات قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) مشخصه دیگر این رزمایش را در عملکرد واحدهای پشتیبانی و مهندسی دانست و افزود: ما شاهد برقراری ارتباطات خوب، هماهنگی آتش و اقدامات مربوط به پشتیانی مهندسی بودیم.

فرماندهی کنترل موضوع دیگری بود که سردار شادمانی در گفت‌وگو با فارس به آن اشاره کرد و افزود: این فرماندهی کنترل به خوبی انجام شد و تصمیمات به درستی عمل شده و نیروها زمان‌بندی را نیز به درستی عمل کردند.

وی همچنین مهارت کارکنان چه خدمه تانک و چه خدمه مابقی نیروها را مثبت ارزیابی کرد و افزود: اگر در رزمایش‌های گذشته برخی اشکالات وجود داشت در این رزمایش دیدیم که این اشکالات یا رفع شده و یا در حال برطرف شدن است.

معاون عملیات قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) ویژگی دیگر این رزمایش را در منطقه اجرای آن یعنی سواحل دریای عمان دانست و گفت: تا به حال نیروها تجربه عملیات در این منطقه را نداشتند اما با این رزمایش توانستند این منطقه را شناخته، متناسب با آن طرح‌ریزی و عملیات استقرار را انجام دهند که این موجب خواهد شد ما در رویارویی با دشمن غافلگیر نشویم.

سردار شادمانی با بیان اینکه دشمن در تهدیدات خود شوخی ندارد، اظهار داشت: شما نگاه کنید آنها چه بلایی بر سر کشورهای ضعیف اطراف ایران آورده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن ما مستکبر است و می‌خواهد با ایجاد جنگ‌های مختلف بازار فروش تسلیحات خود را گرم نگه دارد.

وی با بیان اینکه این دشمن روحیه‌ای زورگو دارد،‌ تصریح کرد: آنها اگر بتوانند در ضربه زدن به جمهوری اسلامی درنگ نمی‌کنند اما اراده جمهوری اسلامی مانع عملی شدن تهدیدات آنها شده است.

معاون عملیات قرارگاه مرکزی خاتم النبیا(ص) گفت: آنها از نزدیک ما را نظارت می‌کنند و اگر ما دچار ضعف شویم آنها طمع خواهند کرد.

سردار شادمانی خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز به حدی از توانمندی رسیدند که در بسیاری از جهات می‌توانند قدرت دشمن را در میدان عمل تضعیف کنند.

وی تأکید کرد: امروز دشمن به خوبی می‌داند که اگر دست به حماقت بزند جمهوری اسلامی ایران توان برخورد قاطع با آن را دارد و ما می‌بینیم که اراده تجاوز به ایران امروز در دشمن متزلزل است.

شادمانی در پایان عملکرد یگان‌های حاضر در رزمایش ارتش تا امروز را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار فارس، رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله‌(ص) از روز گذشته در محدوده‌ای به وسعت دو میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع از سواحل مکران تا مدار 10 درجه شمالی اقیانوس هند و همچنین در برخی مناطق استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

این رزمایش تا دهم دی ماه ادامه خواهد داشت و در دو روز اول یگان‌های نیروی زمینی به انجام مأموریت پرداختند.

این رزمایش به گفته امیر پوردستان به لحاظ حجم یگان‌های حاضر از نیروهای زمینی، هوایی و دریایی، پدافند هوایی و نیز فرماندهی ستاد آجا در طول سال‌های پس از انقلاب بی‌سابقه است.

بنا بر این گزارش فرماندهان عالیرتبه‌ای از قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص)، ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد آجا بر این رزمایش نظارت می‌کنند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا