آغاز سومین روز از رزمایش محمدرسول الله (ص)
تاريخ : 6 / 10 / 1393برچسب:, | 8:55 | نویسنده : بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

پایگاه مردمی ارتش ::سومین روز از رزمایش مشترک نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان محمد رسول الله(ص) در منطقه ای به وسعت 2 میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به منطقه رزمایش محمدرسول الله(ص) - این رزمایش صبح چهارم دی ماه در منطقه ای از شرق تنگه هرمز تا پایین تر از خلیج عدن با حضور نیروی دریایی ، نیروی زمینی ، نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

در روز اول این رزمایش نیروهای ارتش به گسترش در منطقه پرداختند و در روز دوم یگان های نیروی زمینی با حمایت قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا و نیروی هوایی ارتش از پیشروی نیروهای دشمن فرضی در سواحل جنوب کشور جلوگیری و به آنها حمله کردند.

سومین روز از رزمایش مشترک بناست تا قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا عملیات کشف ، شناسایی و ره گیری هواگردهای دشمن را انجام و در صورت مشاهده پرواز مشکوک با آنها برخورد کنند.

در این مرحله از رزمایش قرار است انواع رادارهای ثابت و تاکتیکی ، دیده بانی بصری ، سایت های شنود الکترونیک ، توپخانه های مختلف ، سامانه های کنترل و سامانه های موشکی به کار گرفته شوند.

کسب برتری هوایی ، وارد کردن ضربه به نقاط آسیب پذیر دشمن ، پشتیبانی سریع از نیروهای مستقر در دریا و خشکی ، انجام تک هوایی در موقعیت های از پیش تعیین شده توسط جنگنده های نیروی هوایی ارتش و سوخت گیری هوایی از دیگر برنامه های امروز رزمایش است.

ناوگروه سی ودوم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو پشتیبانی بوشهر و ناوشکن جماران نیز که هم اکنون در آب های آزاد حضور دارند ، به عنوان یگان های حاضر در رزمایش نسبت به انجام عملیات شناسایی و ترتیب نیروی الکترونیکی اطلاعاتی دشمن اقدام می کنند.

همچنین یگان های رزمی و پشتیبانی رزمی نیروی زمینی نیز در این مرحله از رزمایش بر اساس دستورات صادره از قرارگاه ذوالفقار نسبت به جابجایی سریع ادوات و تجهیزات رزمی سبک و سنگین خود در منطقه اقدام خواهند کرد.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا