اجرای بیشترین حجم پروازهای نیروی هوایی در دومین روز از رزمایش محمد رسول الله (ص)

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

پایگاه مردمی ارتش ::سخنگوی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: بیشترین حجم پروازهای حمایتی این نیرو در دومین مرحله از رزمایش مشترک نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان محمد رسوال الله (ص) انجام شد.

امیر سرتیپ دوم « حسین چیت فروش» عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا اظهارداشت: جنگنده های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در دومین مرحله از رزمایش عازم منطقه شده و مواضع دشمن فرضی را به منظور پشتیبانی از نیرو های خودی مورد حمله قرار دادند.

وی افزود: جنگنده و بمب افکن های اف چهار و جنگنده های میراژ نیروی هوایی در پشتیبانی از نیروها پرواز کرده و در مرحله دوم رزمایش دست به عملیات زدند.

سخنگوی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: با توجه به گستردگی عملیات ها در مرحله دوم رزمایش بیشترین میزان پروازها و عملیات های نیروی هوایی ارتش در این روز انجام شد.

امیر چیت فروش یادآور شد: علاوه بر این پروازها بخشی از جنگنده های نیروی هوایی در قالب پروازهای دشمن از زمین برخاستند و دست به عملیات زدند.

وی، پرواز شناسایی و عکس برداری از مواضع را از دیگر ماموریت های نیروی هوایی در روز دوم رزمایش محمد رسول الله (ص) عنوان کرد.

سخنگوی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: نیروی هوایی نیرویی واکنش سریع است که باید برای حضور در صحنه نبرد آماده باشد و در کمترین زمان خود را به محل ماموریت برساند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به منطقه رزمایش محمد رسول الله (ص)، این رزمایش صبح روز گذشته با گسترش یگان های نیروی زمینی، نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم النبیا(ص) و با حمایت نیروی هوایی ارتش حمهوری اسلامی ایران در منطقه ای به وسعت دو میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا پایین تر از خلیج عدن آغاز شد.

مرحله دوم این رزمایش نیز صبح امروز آغاز شد و یگان های نیروی زمینی ارتش و نیروی دریایی ارتش با حمایت قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) برگزار شد.

در مرحله دوم رزمایش محمد رسول الله (ص) یگان های نیروی زمینی با بکارگیری موفق دستاوردهای بومی شده این نیرو از جمله سلاح های اخگر و شاهر، تانک های ذوالفقار و صمصام، بالگردهای این نیرو، خودرو مین ریز و موشک دهلاویه با پشتیبانی آتش سنگین بالگردهای هوانیروز در چندین مرحله پرواز و آتش یگان های موشکی و توپخانه ای را اجرا کردند.

قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) نیز امروز از دو قرارگاه یگان های زمینی و دریایی حاضر در منطقه عمومی رزمایش پشتیبانی کرد.

همزمان با این مرحله از رزمایش ناوگان دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با انجام عملیات و تمرین های تخصصی در دریای عمان تا مدار 10 درجه شمالی به ماموریت خود ادامه دادند.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا