امیرپوردستان از آزمایش عملیاتی سلاح‌های کامپوزیتی و جنگ الکترونیک خبر داد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

امیر پوردستان

پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده نیروی زمینی ارتش ضمن تشریح ماموریت‌های یگان‌های رزم زمینی در دومین روز رزمایش محمد رسول‌الله(ص) ارتش، از آزمایش عملیاتی سلاح‌های کامپوزیتی و جنگ الکترونیک خبر داد.

 

 

به گزارش «نسیم» به نقل از راوبط عمومی ارتش؛امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: دراین رزمایش فرض تاکتیکی ما بر این است که دشمن از طریق دریا تهاجم خود را آغاز می کند و موفق می شود به سواحل ما دسترسی پیدا کند.

وی ادامه داد: در اولین روز رزمایش، وظیفه یکان‌های نیروی زمینی این بود که دشمن را در محل تثبیت کرده و اجازه دسترسی به سر پل (منطقه راهبردی رزمایش) را به او ندهند. به این دلیل که اگر دشمن این منطقه را در اختیار بگیرد در موج بعدی نیروهایش را وارد میدان می‌کند.

سرتیپ پوردستان تصریح کرد: مأموریت عملیاتی نیروهای خودی، جلوگیری از پیشروی دشمن در این منطقه بود که این کار توسط یکان‌های مختلف نیروی زمینی با پشتیبانی جنگنده‌های نیروی هوایی و نیز حمایت قاطع قرارگاه پدافند هوایی توانستند در روز گذشته مرحله نخست رزمایش را با جلوگیری از پیشروی نیروی‌های دشمن به پایان برسانند.

وی در خصوص اجرای عملیات نیروی زمینی در روز دوم رزمایش گفت: پس از اینکه دشمن فرضی در منطقه رزمایش تثبیت شد و برای ورود به مناطق دیگر اقدام نمود، دراین مرحله با اجرای آتش‌های سنگین و عملیات واحد زرهی و سایر یکان‌های رزمی و پیاده، صدمات جبران ناپذیر به اهداف متخاصم وارد کرده و دشمن را ناگزیر به خروج از مسیر حرکت می کند.

فرمانده نزاجا ادامه داد: در مرحله بعدی دشمن به خاطر اینکه بتواند در این مقطع به مأموریت خود برای ورود به نقاط راهبردی ما ادامه دهد، اقدام به هلی‌بُرن بخشی از نیروهای خود توسط بالگرد در پشت نیروهای پیاده ما می‌کند تا به این طریق با نیروهای خود عمل الحاق را انجام دهد. این نیروها در این مرحله با یکان‌های مقابله با هلی بُرن نیروی زمینی مواجه شده و ضربات سختی را دریافت می‌کند و ناچار به عقب‌نشینی می‌شوند.

وی در پایان با اشاره به اجرای آزمایش عملیاتی برخی از دستاوردهای این نیرو، ابراز داشت: امروز تعدادی از سلاح هایی که در جنگ الکتروینک مورد استفاده قرار می‌گیرند جهت برآورد بازدهی و توانمندی، مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا