عملیات مرحله دوم رزمایش محمد رسول الله(ص) تشریح شد
تاريخ : 4 / 10 / 1393برچسب:, | 20:57 | نویسنده : بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

پایگاه مردمی ارتش ::جانشین فرمانده رزمایش مشترک محمد رسول الله(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام عملیات انجام شده در مرحله اول، عملیات مرحله دوم این رزمایش را تشریح کرد.

امیر سرتیپ محمودی روز پنج شنبه گفت: مرحله دوم این رزمایش از ساعات اولیه صبح آغاز می شود و نیروی زمینی در این مرحله در فازهای تاکتیکی با عملیات گسترده تک زمینی توسط یگان های زرهی، پیاده، سوار زرهی، توپخانه ، هوانیروز و سایر رسته های تخصصی از جمله مخابرات، فنی و پروازی ، پدافند زمینی را ساماندهی و به نمایش می گذارند.

وی افزود: در این عملیات، دفاع هایی از سرزمین در قالب یگان های عمل کننده با پشتیبانی از جنگنده ها، بمب افکن های نیروی هوایی، شناورهای نیروی دریایی و نیروی زمینی در ساحل، انجام می شود.

محمودی اضافه کرد: در این عملیات ده ها قبضه لوله های توپخانه ای ، تانک ها و سلاح های ضد تانک با مشارکت صنایع پشتیبانی نیروهای مسلح در راستای خودکفایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته می شود.

جانشین فرمانده رزمایش مشترک محمد رسول الله(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران به تشریح برنامه های مرحله اول این رزمایش نیز پرداخت و گفت: اولین مرحله این رزمایش با مشارکت نیروهای زمینی،هوایی، دریایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء و همچنین مشارکت نیروهای مردمی، یگان های بسیج و یگان های شناور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه زمینی، دریایی و هوایی برگزار شد.

محمودی اضافه کرد: در این مرحله سربازان ترخیص شده احضار شده و در طرح های عملیاتی یگان ها با کمترین زمان و از دورترین نقاط، حضور یافتند و آنها در قالب طرح های عملیاتی در منطقه ساماندهی شدند.

وی در گفت وگو با شبکه خبر ادامه داد: در مرحله اول، یگان های نیروی زمینی در فاز تاکتیکی با هواپیمای سی 130، تعدادی از نیروهای ویژه نیروی زمینی را از پادگان مبدا، ترابری کرده و در نقطه هماهنگ شده با چترهای سقوط آزاد فرود آمده و توسط بالگرد هوانیروز در عملیات متحرک هوایی، عملیات رهایی گروگانگیری را با موفقیت انجام دادند.

محمودی افزود: در بخش دریایی، نیروی دریایی در مدار 10 درجه دریای عمان و مناطق دریایی گسترش یافته و امروز- پنجشنبه- مرحله اول فاز تاکتیکی شناورهای زیر سطحی، سطحی، یگان های ویژه، تفنگ داران دریایی و قواصان، آغاز شد.

وی گفت: فاز تاکتیکی یعنی یگان ها توسط رادار و سیستم های ارتباطی حرکت کرده و از آن جایی که رزمایش دو طرفه بوده و به دو قسمت دشمن و خودی تقسیم می شود، یگان های خودی توسط این سیستم و رادارها، دشمن را شناسایی و مورد اصابت قرار دادند.

وی با اشاره به انجام عملیات تجسس و نجات در دریا و عملیات یگان های پروازی هواپیمایی بدون سرنشین ،گفت: در این عملیات ها ، دشمن شناسایی و در فاز زمینی اطلاعات لازم در اختیار نیرو ها قرار گرفت.

محمودی اضافه کرد: در بخش قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ، سیستم و سامانه های دفاعی ضمن رصد کل تحرکات منطقه به شناسایی و اخطار به هواپیماهایی پرداخته که قصد نفوذ در آسمان کشورمان را داشتند.

وی گفت: با بهره گیری از سامانه های دفاعی ، هواپیمایی و تاکتیک های هوایی، دشمن شناسایی و عملیات رهگیری با موفقیت انجام شد.

جانشین فرمانده رزمایش مشترک محمد رسول الله(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: نیروی هوایی به عنوان عقابان تیز پرواز از پایگاه مبدا - سیستان و بلوچستان و هرمزگان- عملیات های پروازی خود را توسط چند فروند هواپیما انجام داده و با نفوذ به منطقه خودی، عملیات پشتیبانی را با موفقیت سپری کردند.

محمودی اضافه کرد: نیروی هوایی در بخش زمینی با عملیات سقوط آزاد توسط هوابرد ارتش جمهوری اسلامی این عملیات را به خوبی پشتیبانی و ترابری کردند.

وی اضافه کرد: در راستای تدابیر فرمانده کل قوا به منظور همتا سازی افسران، مدیران و فرماندهان بخش های مختلف ارتش جمهوری اسلامی برای کسب آموزش در کنار پیشکسوتان، دانشجویان، فرماندهان ستاد ارتش و افسران جوان بدنه نیروی زمینی ، دریایی، هوایی و قرارگاه خاتم الانبیاء در قالب قرارگاه های عملیاتی گزینش شده و افسران جوان بدون اینکه در طرح ریزی قبلی مشارکت داشته باشند، پاسخ های تاکتیکی را آماده کردند تا در آینده آماده پذیرش مسئولیت های سنگین را داشته باشند.

محمودی گفت: ارتش ضمن حفظ و حراست از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی با چشمان همیشه بیدار رادارها، ماموریت های خود را انجام داده و در این رزمایش که با مشارکت نیروها برگزار شد، دستاوردهای تحقیقاتی و سلاح ها را در مراحل مختلف به مرحله آزمایش و تست عملیاتی می گذارد که البته امروز برخی از این آزمایش ها با موفقیت انجام شد.

به گفته وی پیام این رزمایش ، صلح، دوستی و امنیت پایدار است که در این راستا، ایران آمادگی دارد در بخش های آموزشی با کشورهای مختلف و منطقه مشارکت داشته و رزمایش های مختلف برگزار کند.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا