بازدید متقابل از کشورهای حاشیه اقیانوس هند در دستور کار نداجا است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: بازدید متقابل از کشورهای حاشیه اقیانوس هند در دستور کار نیروی دریایی قرار دارد کشورهایی که علاقه دارند می‌توانند در این زمینه دیدارهایی داشته باشیم.

 

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرنگار دفاع پرس، امیردریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه دیدار با وابستگان نظامی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: به مناسبت هفتم آذر، برنامه میزبانی از وابستگان نظامی را در تهران داشتیم و توانستیم از سابقه تاریخی و دریانوردی ایران و توانمندی‌های این حوزه و عملیات مروارید توضیحاتی را داشته باشیم.

وی افزود: امروز برای حضور در آب‌های آزاد جهان نقش‌آفرینی می‌کنیم و آنچه که امروز مهم بوده همه وابستگان اذعان دارند که توانمندی نزاجا در شمال اقیانوس هند، تنگه باب‌المندب و منطقه، بسیار بالا است و کشور‌ها علاقه‌مند به تعاملات دریایی هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به پیشرفت‌های روزافزون در عرصه دریایی و حضور نیروی دریایی ارتش به عنوان یک نیروی قدرتمند در منطقه اضافه کرد: جهان موضع و توانمندی ما را قبول دارد.

دریادار سیاری ادامه داد: بازدید مطابق با کشورهای اقیانوس هند جز برنامه‌های ما بوده و میزبانی و اعزام ناوگروه به این کشور‌ها و کشورهای آفریقا مورد توجه قرار گرفته که نمونه‌هایی از آن‌ها مثل هند، پاکستان، روسیه و چین انجام شده و تمرینات دریایی لازم را داشتیم و دید و بازدید‌ها و توسعه روابط انجام شده است.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره نیروی دریایی و نقش‌آفرینی آن در مراودات بین المللی و سیاسی اظهار داشت: سفرهای دریایی بسیار خوبی داشتیم و همه علاقمندند که ارتباط دریایی برقرار باشد و تبادل تجربیات در این زمینه انجام شود و به ویژه تجربیات هشت سال دفاع مقدس در این‌باره مهم بوده و هر تدبیری در این زمینه براساس سیاست‌های کلان کشور خواهد بود و در صورت تصویب آماده اجرای آن هستیم.
 
وی در پاسخ به سوالی درباره رزمایش مشترک ایران وکشورهای حاشیه خلیج فارس و نقش‌هایی که در این زمینه در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: مهم‌ترین هدف جمهوری اسلامی ایران ارسال پیام صلح و دوستی باکشورهای همسایه و این موضوع است که ما می‌توانیم امنیت منطقه را تامین کنیم و آماده همکاری با کشورهای همسایه هستیم.
 
انتهای پیام/

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا