امروز در سطح منطقه حرف برای گفتن داریم،
تاريخ : 5 / 5 / 1392برچسب:ارتش,زمینی,بسیج مردمی, | 19:32 | نویسنده : بسیجیان ارتش

 ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

پایگاه مردمی ارتش،مهمترین محور گفتگوی امیر سرتیپ مسعود باقری، فرمانده مهندسی ساختمان و تاسیسات نیروی زمینی ارتش با خبرنگار «نسیم»، به شرح زیر است:



- مهندسی در جنگ نقش بسیار مهمی را ایفا می کند ولی متاسفانه خیلی از این نقش ها در ارتش مغفول ماندند و یا شاید به آن پرداخته نشد.

- یگانهای مهندسی در حین جنگ یکی از پر مشغله ترین یگانها بودند، چه قبل از عملیات که بایستی خط را باز می کردند و میادین مین را پاکسازی می نمودند تا نیروی های رزمنده بتوانند پیش بروند و چه زمانی که عملیات تمام می شد، باید استحکامات را از نظر مهندسی بازسازی می کردند و یا عملیات مین گذاری را انجام میدادند. در بعضی از شرایط هم باید نسبت به احداث مواضع اقدام می کردند.

-در حال حاضر همچنان میادین مین در حال پاکسازی هستند و افراد زیادی از یگانهای مهندسی در این راستا به درجه جانبازی و شهادت دست پیدا می کنند.

- در مدت پس از جنگ تعداد شهدای یگانهای مهندسی با دوران جنگ تحمیلی برابر است، یعنی به همان اندازه‌ای که ما در دوران جنگ شهید داشتیم بعد از جنگ هم برای پاکسازی میادین این شهدا را تقدیم انقلاب کردیم، و در خصوص جانبازانمان این تعداد بیشتر از دوران جنگ است. این موضوع نشان دهنده وسعت کار مهندسی و مظلوم ماندن این یگان است.

- خوشبختانه مسئولین بعد از جنگ به این نتیجه رسیدند که باید یگانهای مهندسی را تقویت کنند چرا که این مجموعه در جنگ نقش زیادی ایفا می‌کند.

- تجارب خوب به دست آمده در دوران دفاع مقدس دستاوردهای بزرگی را برای نیروهای مسلح داشته، و امروزه شاید اگر استکبار جهانی با این همه تجهیزات و امکاناتی که در اختیار دارد، از کشور، مملکت و ارتش و نیروهای مسلح ما دوری می کند یکی از علت‌های آن توانمندی هایی است که در دوران جنگ بدست آوردیم.

- پس از جنگ مقوله ای که کشور را تا حدودی تهدید می کرد دشمن فرامنطقه ای بود، این دشمن یکسری امکانات جدید داشت که ما بلافاصله با تجربیاتی که از دفاع مقدس به دست آورده بودیم این تهدیدات را به فرصت تبدیل کردیم، با ساخت و سازهای پدافند غیر عامل، با سازه های محکم و امن، و با این اقدامات یک بازدارندگی ویژه ای را در کشور انجام دادیم.

- در ابتدا شاید مطرح می‌شد که دشمن این توانایی را دارد که سنگرهای مستحکمی که زیر زمین میسازید، می تواند منهدم کند ولی واقعیت قضیه این بود که وقتی دشمن به وسیله ماهواره ها و سیستم های جاسوسی در حال رصد بخشی از اقدامات مهندسی ما می باشد، مطمئنا این درس را گرفته است که نیروهای مسلح در این کشور با همه وجودشان در حال کار و تلاشند و از این رو مطمئنا انگیزه و اراده کافی را برای جنگیدن دارند، که این خود یک بازدارندگی بزرگی بود که از نظر بنده این کار توسط یگان‌های مهندسی انجام شد.

- در خصوص تحریم ها نمی توان گفت که کاملا بی اثر بوده است ولی نه به آن صورتی که تمام راهها را بتوانند ببندد، تحریم اگر بتواند یک راه را ببندد مطمئنا خداوند کمک می کند و راهی را پیش روی انسان باز می کند، و چه بسا آن راهی که باز می شود از راه قبلی هموارتر و منطقی تر باشد.

- در مورد دستاوردهایی که در حوزه مهندسی داشتیم می توان به تخصص هایی اشاره کرد که ما در راستای مقابله با دشمن فرا منطقه ای به دست آورده ایم که بسیار ارزشمند بود و به عبارت دیگر ما با توجه توانمندی های دشمن که تجهیزات پیشرفته ای داشتند، توانسته ایم خودمان را تطبیق دهیم و توانایی هایمان را بالا بردیم تا جایی که امروز در سطح منطقه حرف برای گفتن داریم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا