پروژه‌های نیرویی دریایی ارتش در بوشهر افتتاح شد/نوسازی و نوآوری شناور و زیرسطحی نیروی دریایی درآیند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
  پایگاه مردمی ارتش ::آیین افتتاح پروژه‌های نیروی دریایی ارتش صبح امروز با حضور فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی دریایی ارتش در بوشهر برگزار شد، امیر صالحی در حاشیه این برنامه از نوسازی و نوآوری شناور و زیرسطحی نیروی دریایی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  دفاع پرس، آیین افتتاح پروژه‌های نیروی دریایی ارتش صبح امروز با حضور امیر سرلشکر عطاالله صالحی فرمانده کل ارتش و امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در بوشهر برگزار شد.

نیروهای نظامی هیچ چشمداشتی به دیپلماسی ندارند

امیر سرلشکر عطاءالله صالحی صبح امروز در این مراسم با بیان اینکه آذرماه یادآور روز نیروی دریایی ارتش است، اظهار داشت: بنده از روی اشتیاق می‌گویم و خوشحالم که امروز در خدمت شما هستم و شما رضایت فرماندهی کل قوا را به کلام و مصداق پشتوانه خود دارید.

وی بیان کرد: تشکر مقام معظم رهبری از نیروی دریایی به عنوان رضایت یک شخص نیست، بلکه رضایت یک شخصیت است که پشتوانه آن امام زمان(عج) و خداوند است.

فرمانده کل ارتش یادآور شد: کار ما آمادگی است، لحظه‌ای هم به خاطر موفقیت و عدم موفقیت انتظار چشم‌داشتی نداریم و روز به روز بر آمادگی خود می‌افزاییم.

صالحی با بیان اینکه تعجب می‌کنیم کسی ما را به دیپلماسی، مذاکرات و صحنه‌های جمع‌بندی سیاسی ارتباط دهد، اضافه کرد: از آن روزی که رئیسعلی دلواری جلوی مهاجم را در بوشهر گرفت، خداوند به برکت همان حرکت، به تمام نسل بعدی این غرور را داد که باید روی پای خود بایستند و دفاع کنند.

وی ادامه داد: مجموعه نیروی دریایی جمهوری اسلامی با اقتدار در این منطقه به گونه‌ای حضور دارد که چنانچه تکیه ناباورانه همسایگان ما نبود، لحظه‌ای شاهد حضور بیگانگان در منطقه نبودیم و اکنون هم به دعوت همسایگان است که بیگانگان حضور دارند، وگرنه جرأت حضور در سواحل جمهوری اسلامی ایران نمی‌توانند داشته باشند.

صالحی یادآور شد: تلاش خاموش و جهاد خاموشی که رهبری بیان می‌کنند در منطقه دوم دریایی ارتش بروز دارد و تلاش شما در دریاهای دور و اقیانوس‌ها مصداقی از عزت جمهوری اسلامی در دنیا نمایانگر است و یکی از تلاش‌های خاموش شما، تلاش همسران شما در منازل است.

وی افزود: همسران شما ضمن اینکه خانه‌داری می‌کنند، چهار ماه عدم حضور شما را تحمل کرده و ضمن خانه‌داری، تربیت بچه‌ها را برعهده دارند.

صالحی یادآور شد: ما فقط به این تحولات بسنده نمی‌کنیم و تلاش می‌کنیم بر افتخارات ارتش بیفزاییم.

فرمانده کل ارتش در پایان گفت: نیروی دریایی ارتش این افتخار را دارد که برحسب فرمایش رهبری علاوه بر عزت داخلی و سازمانی، عزت ملی هم دارد.

نوسازی و نوآوری شناور و زیرسطحی نیروی دریایی در آینده نزدیک

وی همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روز به روز بر توانمندی ما اضافه می‌شود و توانسته‌ایم داشته‌های خود را به دست توانمند نیروهای متخصص داخلی ارتقاء دهیم.

وی افزود: با دانش و توانمندی که در عرصه‌های تجهیزات نظامی داریم، به دنیا پیام صلح و دوستی می‌دهیم و همه اینها به برکت هدایت‌های پیامبرگونه امام خامنه‌‌ای است.

صالحی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص اینکه نیروهای نظامی چشمداشتی به دیپلماسی دشمن ندارند، گفت: در صحنه بین‌الملل، پشت صحنه فریب دشمن را می‌بینیم، هر چند فعالان سیاسی ما در عرصه سیاسی حضور دارند و در واقع جهاد می‌کنند و می‌دانیم که دشمن به فکر این نیست که عزتمندی ایران را ببیند، لذا ما فریب حرکات دیپلماسی و مذاکرات دشمن را نمی‌خوریم، مذاکرات چه موفق شود و چه موفق نشود، ما کار خود را می‌کنیم.

صالحی در پاسخ به سؤالی که برخی می‌گویند ایران از تجهیزات نظامی وابسته است، گفت: حتی یکی از غربی‌ها هم چنین ادعایی ندارد که ما در زمینه تجهیزات وابسته هستیم، این شک برای کسانی است که باور ندارند ایران به توانمندی در عرصه‌های مختلف رسیده است.

بازدید فرمانده کل ارتش از ناوشکن شهید نقدی و بایندر در بوشهر

فرمانده کل ارتش پس از افتتاح و رونمایی از 4 طرح و دستاورد نیروی دریایی بوشهر، از دو ناوشکن مستقر در اسکله پایگاه منطقه دوم نیروی دریایی بوشهر بازدید کرد.

صالحی فرمانده کل ارتش با همراهی دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، صفایی بوشهری امام جمعه و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری استان بوشهر از ناوشکن جمهوری اسلامی شهید نقدی و ناوشکن جمهوری اسلامی شهید بایندر بازدید کرد.

ناوشکن شهید بایندر به تازگی از سفر 120 روزه دریایی به کشور بازگشته و در خلیج عدن، باب‌المندب دریانوردی کرده است.

همچنین قرار است ناوشکن شهید نقدی در قالب ناوگروه سی و دوم به ماموریت دریایی اعزام شود.

از دیگر برنامه‌های فرمانده کل ارتش افتتاح مرکز آموزشی تخصصی افسری ارتش نیز در بوشهر است. این مرکز آموزشی در واقع یک دانشکده است که به آموزش‌های مختلف نظامی خواهد پرداخت.

امروز همچنین نمایشگاه دائمی امور بانوان در نیروی دریایی ارتش در بوشهر و مرکز فرهنگی تکاوران نیروی دریایی ارتش افتتاح می‌شود؛ این مرکز اقدام به ضبط و ثبت خاطرات تکاوران نیروی دریایی در بوشهر خواهد کرد.

همچنین با حضور فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی دریایی ارتش، کتاب «بمباران» نوشته عبدالرحمن برزگر از پرسنل بازنشسته منطقه دوم نیروی دریایی بوشهر رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا