اجرای 160 عملیات علیه دزدان دریایی/ 90 درصد از تجارت و صادرات ما از طریق دریا صورت می‌گیرد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نزدیک به 160 مورد درگیری با دزدان دریایی داشتیم و امنیت آن منطقه کاملا در دست ایران است و همین سبب شده که دنیا روی نیروی دریایی ایران حساب باز کرده است.


به گزارشپایگاه مردمی ارتشبه نقل از   دفاع پرس، امیر دریادار "حبیب‌الله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مظهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: جمعه گذشته هفتم آذر ماه روز نشان دادن اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود که در عرصه پهناور دریا توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتیم.

وی با بیان اینکه در هفتم آذرماه سال 59 در عملیات مروارید ضربه مهلکی به نیروی دریایی عراق وارد شد و سه بندر را هم مورد محاصره قرار دادیم و توانستیم اقتصاد دشمن را شکست بدهیم، گفت: اما یکی از دلایلی که جنگ هشت سال طول کشید به خاطر کمک‌های کشورهای همسایه و هم‌پیمانان عراق بود که به صدام کمک می‌کردند.
 
وی با اشاره به اینکه تسلط ما بر خلیج فارس همیشگی است، بیان کرد: با این حال بعد از شکست دشمن در عملیات مروارید آنها به دنبال این بودند که خود را تجهیز کنند اما هر بار که تجهیزات دریایی برای خود وارد می‌کردند متوجه می‌شدند مناطق متنوعی از دریا در اختیار و محاصره ما بود.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند «استکبار در حالی تمام امکانات را به دشمن می‌داد که حتی سیم خاردار هم به ما نمی‌دادند و ما با چنین نیروهایی در نبرد هشت ساله موفق شدیم».
وی با بیان اینکه آن زمان نیروی دریایی جوهره خود را نشان داد و از کشور دفاع کرد، ادامه داد: به‌عنوان نمونه در طول هشت سال دفاع مقدس 10 هزار کشتی را در سواحل دریا اسکورت و حفاظت کردیم که اقتصاد کشور سالم بماند.
 
سیاری تصریح کرد: با حفظ اقتصاد کشور توانسته‌ایم موفق عمل کنیم و نیروی دریایی در ماه‌های پایانی جنگ نیز در خلیج فارس رویارویی با استکبار جهانی داشت.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین مقام معظم رهبری می‌فرمایند "خوب است که برای مردم توضیح داده شود که نتیجه‌های عملیات نیروی دریایی اقتصاد کشور را سالم نگه داشته است"، با این حال کشور ما یک کشور دریایی است و دارای مرز دریایی نزدیک به 3 هزار کیلومتر است.
 
وی ادامه داد: اینکه دریا برای ما مهم است به این دلیل است که دریا مهم‌ترین منبع غذایی برای ایران تلقی می‌شود و بهترین منابع انرژی است و تامین‌کننده بسیاری دیگر از منابع دیگر و بالاترین مسیر حمل و نقل و تجارت است و 90 درصد از تجارت و صادرات ما از طریق دریا صورت می‌گیرد.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری ما چندصد سال مالک دریاها بوده‌ایم اما امروز کمتر این موضوع به چشم می‌آید و یکی از دلایل آن بی‌لیاقتی حاکمان گذشته این کشور در قبل از انقلاب است.
 
وی گفت: نزدیک دو سوم جمعیت جهان کنار دریا زندگی می‌کنند و خواسته استعمار به طوری است که ما را از دریا دور کنند تا به خیال باطل ملتی ضعیف باشیم و بتوانند دیگران منابع غذایی ما را غارت کنند و این خواست استعمار است اما امروز شرایط به کل عوض شده است با این حال همه شرایط تسلط به دریاها را داریم و در طول عمر با برکت انقلاب این مهم را اجرا کرده‌ایم و مقام معظم رهبری تئوری بازگشت به دریا را فرمودند که امروز توسعه بستر دریا و اقتدار دریا همیشه در دستور کار ماست.
 
سیاری بیان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری امروز در شمال اقیانوس هند تا مدار 10 درجه شمالی استقرار پیدا کرده‌ایم و ناوگان ما امروز دریانوردی عظیمی انجام داده است و نیروی دریایی جهان روی ما حساب باز کرده است.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به نتایج ارزشمند نیروی دریایی در دریاهای آزاد تاکید کرد و اظهار داشت: همه این عوامل غرور ملی برای ما بر جای گذاشته است، با این حال امروز با ترورسیم دریایی مواجه هستیم که در محل خلیج عدن حضور دارند و ما در حال مقابله با آنان هستیم و با تدبیر مقام معظم رهبری امروز در خلیج عدن امنیت کامل بر قرار کرده‌ایم.
 
وی گفت: نزدیک به 160 مورد درگیری با دزدان دریایی داشتیم و امنیت آن منطقه کاملا در دست ایران است و همین سبب شده است که دنیا روی نیروی دریایی ایران حساب باز کرده است.
 
وی عنوان کرد: نیرویی دریایی امروز آمادگی کامل مقابله با هر تهدیدی علیه ایران را با پشتوانه مردم و به برکت خون شهدا و تدبیر مقام معظم رهبری دارد و جواب سختی به دشمن می‌دهد.
 
انتهای پیام/

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا