تشييع يادگار مرصاد در سالروز اين عمليات
تاريخ : 5 / 5 / 1392برچسب:ارتش,زمینی,بسیج مردمی, | 19:16 | نویسنده : بسیجیان ارتش

 ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

با حضور فرمانده نيروي زميني ارتش برگزار شد،

تشييع يادگار مرصاد در سالروز اين عمليات

 

 امير سرتيپ دوم ستاد سياه بخش نصيري زيبا، پس از 5 ماه تحمل درد ناشي از جراحات جنگ تحميلي به خيل همرزمان شهيدش پيوست.

پایگاه مردمی ارتش به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، مراسم تشيع پيكر مطهر اين فرمانده  فقيد ارتش امروز صبح با حضور  امير سرتيپ پوردستان، فرمانده نيروي زميني ارتش، خانواده و جمعي از فرماندهان و همرزمان وي از مقابل ستاد نيروي زميني ارتش برگزار شد.

امير پوردستان در اين مراسم با اشاره به دلاورمرديهاي اين فرمانده شجاع ارتش، اظهار داشت: او از فرماندهاني بود كه با تمام قوت و قدرت در مقابل هجوم نيروهاي بعثي ايستادگي كرد و دركنار سربازانش به عنوان خط شكن عمل مي كرد.

 امير نصيري زيبا كه در سال 1336 به استخدام ارتش در آمده بود، پس از گذراندن دوره هاي متعدد نظامي در يگانهاي ارتش  مشغول خدمت شد.

 با وقوع  انقلاب اسلامي و بروز جنگ تحميلي از اول فروردين ماه سال ۱۳۶۰ عازم جبهه هاي جنگ شد و در سمت فرمانده گردان 163، فرمانده تيپ هاي يك، دو و سه لشگر ۷۷ پيروز ثامن الائمه (ع) خراسان، فرمانده تيپ 40 سراب و فرمانده لشگر ۷۷ نيروي زميني ارتش به انجام امور محوله پرداخت.

 امير نصيري زيبا در دوران دفاع مقدس در عمليات هاي ميمك، طريق القدس، فتح المبين، ثامن الائمه (ع)، بيت المقدس، رمضان و مرصاد حضور پر رنگي داشت .

وي در عمليات ميمك به علت كمبود شديد آب به دو كليه اش آسيب جدي وارد شد، اما پس از جنگ تحميلي هيچ گاه به ثبت جانبازي خود اقدام نكرد. اين فرمانده دفاع مقدس پس از 33 سال خدمت در سال 1369 بازنشسته شد.

اين امير سرافراز پس از سالها درد و رنج ناشي از مجروحيت در دوران  دفاع مقدس، از ابتداي فروردين 92 در بيمارستان هاي متعدد بستري شد، اما در نهايت به دليل بروزدردهاي ناشي از بيماريش، در تاريخ سوم مرداد ماه جاري دعوت حق را لبيك گفت و به جمع  همرزمان شهيدش پيوست


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا