بسیاری از پیروزی‌های دوران دفاع مقدس مرهون اقدامات هوشمندانه امام(ره) بود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در زمانی که بسیاری از افراد با آغاز جنگ تحمیلی ترسیده بودند، امام خمینی(ره) با قدرت و صلابت و با موضع‌گیری قاطع جلوی تجاوزگر ایستاد.

 

 

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از  دفاع پرس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، صبح امروز در حرم مطهر امام خمینی (ره) در جمع کارکنان نداجا اظهار داشت: خدا را شاکریم که امروز توفیق حضور در این مکان مقدس را پیدا کردیم و دوباره توانستیم با آرمان‌های امام خمینی تجدید بیعت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی به ویژه شهدای عملیات مروارید اظهار داشت: نیروهای مسلح کشور در هشت سال دفاع مقدس توانستند به‌واسطه رهبری امام خمینی(ره) از استقلال، آزادی و نظام اسلامی دفاع کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به روزهای آغازین جنگ تحمیلی یادآور شد: دشمن بعثی می‌خواست در جنگ دریایی ما را زمین‌گیر کند و از آنجا که به لحاظ تجهیزاتی خود را در موضع برتر می‌دید قصد داشت در آب‌های خلیج فارس خود را حاکم کرده و سیادت دریایی را از ما بگیرد.

امیر سیاری در این رابطه افزود: جوانان ما به خواست امام(ره) وارد عرصه نبرد دریایی با دشمن بعثی تا بن دندان مسلح شدند و در 67 روز جنگ «عملیات مروارید» را ترتیب دادند که نتایج استراتژیک مهمی را برای ما در بر داشت؛ ازجمله اینکه نیروی دریایی دشمن به‌واسطه این عملیات به‌طور کامل از بین رفت، پایانه‌های نفتی البکر و العمیه منهدم شدند و بدین واسطه صادرات نفت کشور مقابل به‌طور کامل مختل شد.

وی در ادامه با اشاره به برخی نتایج ارزشمند این عملیات گفت: نیروی دریایی دشمن به‌واسطه این عملیات چنان ضربه مهلکی را دریافت کرد که بعد از آن تاکنون نتوانست نیروی دریایی‌اش را احیا کند؛ چراکه بخش مهمی از زیرساخت‌هایش زیرساخت‌های خود را در این عملیات از دست داد.

فرمانده نداجا در ادامه به اجرای عملیات‌های اسکورت کاروان‌های کشتی تجاری و نفت‌کش در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: عملیات اسکورت از پیچیدگی های خاصی برخوردار است که نیروی دریایی در آن دوران توانست بیش از ده هزار کشتی تجاری و نفتکش را اسکورت کند و بدین واسطه اجازه ندهند تا دشمنان به اقتصاد کشور لطمه بزنند.

دریادار سیاری با اشاره به نقش‌آفرینی نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس، ابراز داشت: نیروی دریایی توانست با حضور مقتدرانه خود در آن دوران حاکمیت و سیادت جمهوری اسلامی را نه‌تنها در شمال خلیج فارس، بلکه در تنگه هرمز و دریای عمان حفظ کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش یادآور شد: امام(ره) در پایان دوران دفاع مقدس فرمودند "نیروی دریایی در آب‌های خلیج فارس چون نگینی درخشنده است"؛ که این جمله برای ما همچون سند افتخار ارزشمند است.

وی بسیاری از پیروزی‌های محقق شده در دوران دفاع مقدس را نتیجه اقدامات هوشمندانه امام خمینی(ره) دانست و در این رابطه گفت: در زمانی که بسیاری از افراد با آغاز جنگ تحمیلی ترسیده بودند، امام خمینی(ره) با قدرت و صلابت و با موضع‌گیری قاطع جلوی تجاوزگر ایستاد و فرمود "جنگ، جنگ است و عزت و شرف ما در گرو جنگ است".

امیر سیاری با بیان اینکه امر دفاع به‌واسطه تدبیر حضرت امام(ره) جنبه قداست پیدا کرد، و در جامعه جاری شد، افزود: امام خمینی(ره) تئوری دفاع مردمی را به منصه ظهور رسانید و دشمن نتوانست در برابر این استراتژی استقامت کند.

فرمانده نداجا در پایان گفت: امام(ره) هیچ‌گاه زیر بار مذاکرات زورمندانه نرفت و همواره در جریان جنگ می‌فرمود "اول باید دشمن از خاک ما بیرون برود و سپس ما با او وارد مذاکره می‌شویم".

انتهای پیام/

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا