تجهیز شناورهای نداجا به سامانه کنترل و هدایت آتش "ثامن"

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 پایگاه مردمی ارتش ::جانشین فرمانده کل ارتش، از نصب سامانه کنترل و هدایت آتش ثامن بر روی ناوشکن‌ها و ناوچه‌های نداجا خبر داد.

به گزارش خبرنگار  پایگاه مردمی ارتشبه نقل از   دفاع پرس، امیر سرتیپ موسوی جانشین فرمانده کل ارتش، در حاشیه مراسم رونمایی از دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از قابلیت‌ها و توانایی‌های لازم برای موفقیت یک واحد شناور در نبرد دریایی، کشف، ردگیری و درگیر شدن با سامانه‌های کنترل و هدایت آتش دشمن است. خدا را شاکریم که بعد از مدت‌ها مطالعه سازمان جهاد و خودکفایی با همکاری صاحبان دانش، سامانه "ثامن" را رسما افتتاح کرده تا بر روی ناوچه‌های موشک‌انداز و ناوشکن‌ها نصب شود.

جانشین فرمانده کل ارتش افزود: قابلیت‌های عملیات این سامانه سبب افزایش دقت و سرعت در عرصه دریایی می‌شود و ناوهای ما را در زمینه جنگ الکترونیک از توانمندی و مداومت کاری بالایی برخوردار می‌سازد.

وی اضافه کرد: یکی از برجستگی‌های سامانه ثامن این است که بر کلیه توپ‌ها و موشک‌های منصوب برروی ناوشکن‌ها تسلط کامل داشته و به تنهایی کنترل و هدایت این سامانه‌ها را با کمترین کاربر برعهده دارد. به این سامانه از این جهت که بر روی این شناورها نصب می‌شود سامانه دریافتنی گفته می‌شود که قابلیت درگیری همزمان با اهداف سطحی و هوایی را دارد.

امیر موسوی همچنین با اشاره به ویژگی‌های "سامانه راداری باند ایکس و اس" گفت: این سامانه می‌تواند در محیط جنگ الکترونیک توانایی‌های ما را در عرصه دریایی ارتقا دهد.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا